Hoe meet je dat op

A

Athanor

Guest
Dat hangt van de toepassing af. Vorig jaar bij het maken van het blokrooster heb ik daar flink mee geworsteld, gaf al snel een open naad aan de einden van de boog. Op de foto zie je het verschil dat door het doorsnedeverschil van een kopieerring ontstond:(

Fons

image.jpg
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Het is zoviezo verstandig om eerst een mail te maken en als deze goed is.. dan is het makkelijk overtrekken op je toekomstige blad. Ik zou als ik zo'n mooie ronde muur had ook van die mooie ronde planken maken om iets op te zetten. Hier kun je die mal dan weer voor gebruiken ;-)
 

ome_tom

Nieuw lid
20 aug 2014
9
0
Schilde, BE
Heb je een (zaag)tafel met geleider?

Kan het dan niet zoals onderstaande manier?

Dus een uitbreiding op het systeem "rechte lat met potlood" maar dan met de garantie dat de lat recht blijft?
vormen aftekenen.png

Ja, sorry, beetje late reactie, maar ik zag van de TS nog geen bericht over hoe die het heeft aangepakt, dus misschien zocht ie nog naar een oplossing ;)

Als het een langere vorm betreft kan je mss een lange rechte balk in de kamer leggen en een rechte lat dwars erop met een simpele geleider van bvb 4 kleine balkjes maken met daaraan weer een punt en aan de andere kant een gat met een potlood. Dan kan je het aftekenen op een rol behangpapier.

langere vormen aftekenen.png
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.