Hoe kom ik in NL aan dunne beuken planken? (max halve centimer)

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Probeer een Masave Hout in Zwolle. Heeft zijn ook zijn eigen afdeling op dit forum (zie menubalk). Die kunnen het eventueel ook voor je herzagen of schaven.
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.182
1.969
Klein-Brabant, Vlaanderen
mag ik de tip geven om in je profiel je regio toe te voegen ?
van zodra dat geschied is, heb je veel kans dat een collega uit jouw omgeving die over de nodige machines + beuk beschikt, je ter hulp snelt

1608754648896.png
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.080
399
5mm dik ga je niet standaard vinden dat moet je zelf zagen/schaven.
beuken is geen bouwhout daar worden alleen stofdorpels van gemaakt
je moet naar een fijnhout handel

online vind ik o.a. deze shop maar de meeste meubelmakers kopen niets zonder het gezien te hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ook ik kan Masave aanraden. Heb er laatst eikenhout vandaan, supermooi hout en de prijs viel enorm mee. Dit is voor mij ook de enige houthandel waar ik blind hout zou kopen. En hij vind het net zo leuk als je 1 kleine plank wilt hebben, dat zie je bij andere bedrijven vaak ook anders.

Gewoon Rick bellen als je weet wat je nodig hebt, hij zoekt hout voor je uit en kan het ook exact op maat aanleveren als je wilt. En hij verstuurt het als je wilt.
 

zeno

Actieve deelnemer
ZO! hoop reacties! Dank allemaal!

Masave moet ik duidelijk contact mee opnemen, maar zal de andere suggesties die zijn genoemd ook even nalopen. Klinkt aan de ene kant als goed excuus om toch maar eens aan die lintzaag te beginnen. aan de andere kant kun je een hoop hout kopen voor je dat eruit hebt :p

@GH1 plankjes van rond de 6 cm breed lijkt me al prima voor mijn doel, trekt dat ook al zo snel krom? Of hebben we het hier echt over 20cm oid?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.