Hoe heet dit?

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Ik google me suf, ik weet namelijk de naam niet en zwalk alle kanten op. Beschrijven kan ik wel, namelijk;

Het ene been van een zweihaak, het stalen ding met die gleuf, maar dan los. niet het blok.

Ik wil namelijk iets kantelen/uitzetten met de ene zijde vast en de andere zijde verschuifbaar met een boutje en vleugelmoer.
Ik heb geen idee hoe en met welke naam te vinden.
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Hij bedoelt enkel het linker gedeelte op de foto. Zeg maar de dunne lineaal.
Kor is me net voor. Klapschaar idd
 
  • Geweldig
Waarderingen: McTucker

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
De zweihaak van McTucker en de klepschaar die ik heb gelinkt zijn voor nog geen 3 euro per stuk te koop. Is het een idee om een van beide te slopen en alleen het gewenste onderdeel te gebruiken?
 
  • Leuk
Waarderingen: macabre

macabre

Actieve deelnemer
5 aug 2020
100
34
67
Kollum Friesland
Trapspin gaat het vanwege de prijs niet worden. wel eens met @Kor , kom in elk geval dichterbij wat ik zoek.
Al weet ik nog niet hoe zoiets heet zodat ik kan googelen. :unsure:
 

TUNE4IT

Actieve deelnemer
14 jun 2017
232
32
Jaklopt en hoe heet 1 zo'n deel? Dat is mijn vraag.
Ik geloof niet dat dat echt een specifieke benaming heeft. Maar zoals eerder gezegd lijkt me het verreweg het goedkoopste en makkelijkste om of zo'n spin of een zwaaihaak te kopen en die uit elkaar te halen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik heb veel onderdelen moeten bestellen maar een onderdeel voor een zweihaak nog niet. Geen idee hoe dit heet. Zou het omschrijven als los been. Maar ik zou niet de moeite doen om dat te bestellen.
Wij hadden vroeger wel eens het probleem dat de klant er op stond om toch het onderdeel te kopen ook al was het even duur. Oplossing wij sloopten een nieuwe en de klant was tevreden. Maar het blijft een schijnoplossing.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
@macabre Als het voor jou een moreel dilemma kan oplossen, mag je het te bestellen ding naar mij opsturen en dan sloop ik het voor je. Misschien kan ik nog iets met het reststuk, en een krasje meer of minder op mijn ziel zal niet meer uitmaken. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.