Hitte overdracht op hout

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Bedankt iedereen, top advies.
Het lijkt me inderdaad afdoende in eerste instantie om 2cm speling te laten.

Daarnaast is het niet zo dat die BBQ in werking is als je er niet bij bent. Dus in worst case scenario merk je een probleem wel op. Het is niet alsof het ganse ding zomaar in een seconde helemaal
in de fik vliegt :)

Nu nog wachten (zucht) op levering van alle materialen en dan kunnen we volop van start met de uitbouw van 48m² hardhout terras, eiken overkapping en buitenkeuken :cool:
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Als ik 'm zo weer zie lust ik er ook wel weer een rmenkveld, vanavond toch maar weer eens dat ding aansteken!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.700
101
Utrecht
Prima plan Korte, vanavond inderdaad weer bbq! Helaas geen burgers op het menu :)
Overigens na mijn vakantie de planning voor een mooie houten rookoven (naast nog wat projecten...), dus dan zal ik je wel verblijden met wat mooie foto's ;)
 

Arvid

Nieuw lid
23 nov 2012
12
1
Wat voor BBQ heb je?
IK heb zelf een Cobb BBQ deze word helemaal niet warm aan de buitenkant.
de Cobb is ook redelijk uit te breiden met accesoires.
hij zit dan ook redelijk strak in het gat in de tafel.
 

BramDeBelg

Actieve deelnemer
12 jun 2013
188
0
Wat voor BBQ heb je?
IK heb zelf een Cobb BBQ deze word helemaal niet warm aan de buitenkant.
de Cobb is ook redelijk uit te breiden met accesoires.
hij zit dan ook redelijk strak in het gat in de tafel.

Een boretti , en die worden behoorlijk loei heet aan de buitenkant :)
In worst case schroef ik er een fermacell plaat rond.

boretti.jpg
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
ik heb de mijne ( zo een standaard inox staander bbq) in een yellow pine tablet eens getest zonder afstandshouders en die brande toch redelijk snel :) nu steken daar 3 stukes betonijzen in en die houden de bbq op een 3 cm van het hout . sindsdien geen problemen meer ( heb direct de rest van het tablet dan maar verkoold en met pu vernis behandeld ).
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
De voetjes van een kachel worden dan ook niet heet. Het is niet alleen het contact maar vooral de enorme stralingswarmte die kan ontstaan op de stookplek zelf. Vroeger werden kachelpijpen zelfs witheet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.