Hitachi C7UY - binnenflens

SB1987

Nieuw lid
3 mrt 2022
3
0
België
Beste,

ik heb deze cirkelzaag 2dehands gekocht:


Deze cirkelzaag werkt echter standaard met zaagbladen met een asgat van 20mm.

Overschakelen op cirkelzaagbladen van 30mm zou leuk zijn, dus ik heb in eerste instantie geprobeerd om een zaagblad van 30mm + reduceerring (naar 20mm) te gebruiken. Maar al snel was duidelijk dat dit niet zou lukken, want het zaagblad schuift zo over de binnenflens heen. Dus ik vroeg me vervolgens af of ik deze binnenflens zou kunnen veranderen naar 1 van 30mm.

Iemand die dit weet?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Simon
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als je een reduceerring van 30 naar 20 met tandjes op de buitenkant in je zaagblad tikt, kan hij op een 20 mm opname. Als je ringen hebt die los zitten, heb je er soms meer dan een nodig als de flenzen hol zijn.
 

SB1987

Nieuw lid
3 mrt 2022
3
0
België
Als je een reduceerring van 30 naar 20 met tandjes op de buitenkant in je zaagblad tikt, kan hij op een 20 mm opname. Als je ringen hebt die los zitten, heb je er soms meer dan een nodig als de flenzen hol zijn.
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb inderdaad een reduceerring met tandjes op (die reduceert van 30mm naar 20mm), maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Gaat dit het zaagblad stevig genoeg vastzetten? Ik zit er namelijk mee in dat het zaagblad zou loskomen en vervolgens over de binnenflens zou schuiven. De diameter van de binnenflens (de grootste kant ervan) is namelijk kleiner dan 30mm. Je kan de binnenflens zien op de toegevoegde foto (stuk 12).

Is er iemand die dezelfde cirkelzaag heeft en zaagbladen van 30mm gebruikt?

Alle feedback is welkom!

Vriendelijke groeten,

Simon
 

Bijlagen

  • Hitachi-C7UY-C7UY-illustrations.pdf
    375,5 KB · Weergaven: 5

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als de flenzen niet groot genoeg zijn om een gat van 30mm af te dekken, dan zal je een zaagblad met een gat van 20mm moeten aanschaffen. De flenzen moeten het zaagblad vasthouden. De pasring zorgt er alleen voor dat het blad gecentreerd zit. Een ecotools blad van 190mm met een gat van 20mm, 48 tands, kost je een euro of 15.
 

SB1987

Nieuw lid
3 mrt 2022
3
0
België
Als de flenzen niet groot genoeg zijn om een gat van 30mm af te dekken, dan zal je een zaagblad met een gat van 20mm moeten aanschaffen. De flenzen moeten het zaagblad vasthouden. De pasring zorgt er alleen voor dat het blad gecentreerd zit. Een ecotools blad van 190mm met een gat van 20mm, 48 tands, kost je een euro of 15.
Had misschien gedacht dat de flens te vervangen zou zijn (weet je dit toevallig?) of dat ik misschien nog een ring kan plaatsen tussen de grootste diameterkant van de flens en de plaats waar de flens het zaagblad vasthoudt. Weet natuurlijk dat dit ook allemaal de bedoeling niet kan zijn, maar ik toets graag even de opties af.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Simon
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Lijkt me dat je het antwoord eigenlijk wel al weet. Gewoon een passend zaagblad kopen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.