Hij is er de Mafell P2 accu decoupeer

Rdl

Post veel
7 okt 2021
969
397
hilversum
Was vanmiddag even bij baptist.
Er liep iemand binnen en wou een decoupeerzaag.... dus werd het die van mafell 😅 600 euro vind ik al veel voor een zaagje... maar ja ik koop ook wel es wat geks
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
Mooie zaag, maar bijna 1000 euro voor een decoupeerzaag, wow.....
Haha. Ik denk niet dat ik de doelgroep ben. Mijn bosje van 1996 doetet nog heel aardig.
Serieus: Brengt zo'n zaag van 1000 euro echt meer precisie?
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Mooie zaag, maar bijna 1000 euro voor een decoupeerzaag, wow.....
Ja niemand zei dat het goedkoop ging worden.... maar duur is pas als het slechte kwaliteit is..... veel geld is het sowieso...

dan heb je wel 2 dingen:
* basis accuset
* de machine.

De Pure is 725 en krijg je nu 1 accu gratis bij is de actie van alle Mafell accu machines. Blijft natuurlijk een bak geld. Maar ja geef je in principe maar 1 keer uit, verslijt je nooit meer. Heb je genoeg aan 1 accu (en die gaan lang mee) dan koop je een losse CAS lader voor een tientje of 4 en dan ben je klaar om te gaan.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Was vanmiddag even bij baptist.
Er liep iemand binnen en wou een decoupeerzaag.... dus werd het die van mafell 😅 600 euro vind ik al veel voor een zaagje... maar ja ik koop ook wel es wat geks
Probleem is dat als je hem in je handen hebt gehad en hebt gebruikt dan wil je geen andere meer.....
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ja niemand zei dat het goedkoop ging worden.... maar duur is pas als het slechte kwaliteit is..... veel geld is het sowieso...

dan heb je wel 2 dingen:
* basis accuset
* de machine.

De Pure is 725 en krijg je nu 1 accu gratis bij is de actie van alle Mafell accu machines. Blijft natuurlijk een bak geld. Maar ja geef je in principe maar 1 keer uit, verslijt je nooit meer. Heb je genoeg aan 1 accu (en die gaan lang mee) dan koop je een losse CAS lader voor een tientje of 4 en dan ben je klaar om te gaan.
Ik heb er wel eens mee gewerkt en het is echt de beste zaag die te koop is, maar de prijzen van Mafell gaan voor mij we een beetje grens over. Ook in vergelijk met bijvoorbeeld Festool is het verschil echt groot en of dat dan bijna het dubbele waard is.....

Aan de andere kant; ik moet hem maar niet gaan proberen, want anders loop ik het risico dat ik thuis weer wat uit te leggen heb...
 
  • Haha
Waarderingen: Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Ik heb er wel eens mee gewerkt en het is echt de beste zaag die te koop is, maar de prijzen van Mafell gaan voor mij we een beetje grens over. Ook in vergelijk met bijvoorbeeld Festool is het verschil echt groot en of dat dan bijna het dubbele waard is.....

Aan de andere kant; ik moet hem maar niet gaan proberen, want anders loop ik het risico dat ik thuis weer wat uit te leggen heb...
Voor veel apparaten zijn de verschillen te overzien waarschijnlijk onbetwistbaar beter maar of het dan een prijsverschil waard is is aan de koper, wat wil je... ik denk dat juist deze echt een heel groot kwaliteitsverschil heeft in zaagkwaliteit.... nog los van de kleinere verschillen.....

Dus ja ik denk juist voor de decoupeer dat het zijn geld zeker waard is.
 

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
300
118
Zuid Holland
Haha. Ik denk niet dat ik de doelgroep ben. Mijn bosje van 1996 doetet nog heel aardig.
Serieus: Brengt zo'n zaag van 1000 euro echt meer precisie?
De p1 zaagt mooi haaks, achterwaarts,.mooie korte bochtjes, lange zaagjes. Ik heb een festool ps300 (meen ik) gehad en dat is wel echt een downgrade tov de mafell, die laatste loopt ook veel rustiger. Een accu op de decoupeerzaag is voor mij niet zo spannend, ik ga niet upgraden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Gefeliciteerd. Mooie aankoop. Als ik mijn twee festo en festool decoupeerzagen moest vervangen dan weet ik niet of ik dat er nog voor zou gaan uitgeven. Maar ja ik heb ook wel eens iets van Bridge City gekocht dus wie ben ik om te zeggen dat is veel geld. Nu is de oudste festo van begin jaren 90 en de andere 15 jaar ouder dus die gaan nog wel even mee.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum

Accu-decoupeerzaag CARVEXPSC 420 HPC 4,0 EBI-Plus​


Bestelnummer 576525
Selecteer variant
Naar de variantvergelijking
PSC 420 HPC 4,0 EBI-Plus
€ 603,25VAP excl. btw
€ 729,93VAP incl. btw

Mafell krijg je nu een accu bij, koop een lader van 4 tientjes dan is hij 45 euro duurder dan de Carvex 420. Dat lijkt me op dit bedrag geen significant verschil. De kwaliteit scheelt wel significant.

Ik schrok ervan hoe duur de Festool is, dacht dat die stuk goedkoper was en verschil dus groter met de Mafell maar is dus niet zo. Dit is wel de adviesprijs, op internet zal hij stuk goedkoper zijn.

EDIT: Rond de 570 euro dus verschil is een euro of 200. Een significant verschil maar ik zou nog steeds geen seconde twijfelen.
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Een decoupeerzaag is naar mijn mening het meest vreselijke stuk gereedschap.
Helaas soms onmisbaar maar ik haat ze met een passie. 😅

Een reciprozaag is misschien nog erger maar is in principe hetzelfde.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Een decoupeerzaag is naar mijn mening het meest vreselijke stuk gereedschap.
Helaas soms onmisbaar maar ik haat ze met een passie. 😅

Een reciprozaag is misschien nog erger maar is in principe hetzelfde.
Daarom vraag ik me ook af of de prijs te rechtvaardigen is, het blijft een beetje een botte bijl. En een recipro gebruik ik voor heel ander werk, dus dat is geen botte bijl, dat is een sloophamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Peer76

Actieve deelnemer
Zelf heb ik de P1cc, wat gewoon een geweldige machine is. Wat ik mij wel af vraag is of de nieuwste Festool inmiddels niet bij de P1cc in de buurt komt. De Mafell is volgens mij niet gewijzigd sinds 2012.
Hopelijk past de zool van de P1cc ook op de P2. Niet dat ik op dit moment de behoefte heb om de P2 aan te schaffen, maar zeg nooit "nooit" ;)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik denk dat ik het maar bij mijn oude in zwitserland gemaakte groene bosch deco's houdt. Pas weer 2 gekocht voor iets van 12,5 en 15 euro per stuk. Ze zijn een jaar of 30, 35 oud en ik heb er nog geen een gesloopt. Groene bosch uit eind jaren 80 was blijkbaar best goed.
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Ik vind het leuk en vooral interessant om de discussies te volgen wat betreft mening prijs/kwaliteit gereedschap.

Persoonlijke mening: Met een decoupeerzaag zaag je doorgaans hout wat nadien nog nabehandeld word, dan zou ik zeggen kies een goed zaagblad en dan maakt de machine niet zo heel veel uit. Maar ik gebruik een decoupeerzaag dan waarschijnlijk op een hele andere manier als een ander.

De keuze voor deze machine zou ik goed begrijpen als je graag dagelijks naar een decoupeerzaag grijpt en deze flink op zijn bouwkwaliteit gaat belasten. Dan vallen de goedkopere merken snel door de mand.

Passie voor gereedschap trekken veel mensen over de keuze van bijv. Mafell & Festool.
Zelf ben ik hier ook wel gevoelig voor. Maar ik ben nog blij met mijn 16 jaar oude Makita decoupeerzaag, ik heb een Festool Carvex gehad maar die heb ik snel weer ingeruild. Geen ervaring met een Mafell, hij ziet er wel goed uit! Ben benieuwd naar de review tegen de tijd dat hij er is!
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Ik vind het leuk en vooral interessant om de discussies te volgen wat betreft mening prijs/kwaliteit gereedschap.

Persoonlijke mening: Met een decoupeerzaag zaag je doorgaans hout wat nadien nog nabehandeld word, dan zou ik zeggen kies een goed zaagblad en dan maakt de machine niet zo heel veel uit. Maar ik gebruik een decoupeerzaag dan waarschijnlijk op een hele andere manier als een ander.

De keuze voor deze machine zou ik goed begrijpen als je graag dagelijks naar een decoupeerzaag grijpt en deze flink op zijn bouwkwaliteit gaat belasten. Dan vallen de goedkopere merken snel door de mand.

Passie voor gereedschap trekken veel mensen over de keuze van bijv. Mafell & Festool.
Zelf ben ik hier ook wel gevoelig voor. Maar ik ben nog blij met mijn 16 jaar oude Makita decoupeerzaag, ik heb een Festool Carvex gehad maar die heb ik snel weer ingeruild. Geen ervaring met een Mafell, hij ziet er wel goed uit! Ben benieuwd naar de review tegen de tijd dat hij er is!
Maandje of 5 wachten nog helaas.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
De machine maakt weldegelijk wat uit, maar ik weet niet of je dit op een gegeven moment nog merkt. Ik heb een wat nieuwere Makita en die zaagt fantastisch, met goeie bladen. Mijn eerste was een Gamma huismerk ding, die heeft na het eerste gebruik vliegles gekregen en ik ben die van de buurman gaan halen, een groene Bosch, Dat was al een wereld van verschil, de Makita zaagt nog beter. Maar of de Mafell 3 zo goed is? Ieder z'n meug en ieder z'n centen. Ik snap de wil voor mooie spulletjes wel
 
  • Leuk
Waarderingen: boudewijn_de_bouwer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.