Het resultaat van 105 uur werk

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Heb je ergens les gevolg of ben je les aan het volgen?

Wat betekend de witte cijfers in de rechterbovenhoek? Lijkt wel deel van een collectie?

groeten,

Ornament
 

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Geen les of scholing, volledig autodidact (met trial and error).
Bovenhoek zijn geen cijfertjes, is nog restant van een stukje papier dat in de boenwas plakt, had het zelf nog niet direct opgemerkt
 
  • Leuk
Waarderingen: LukeB2530

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Spijtig genoeg niet neen, had eigenlijk niet verwacht dat ik er een deftig resultaat ging van maken. Heb er wel een van dat het bord net is uitgefreest maar daar heb je wss niet veel aan
 
Bedankt Luc,

Het is altijd leerzaam voor andere te zien hoe iemand zijn werkstuk maakt.
Sommigen willen hun "geheimen " niet vrij geven maar ik heb daar persoonlijk niet zo'n probleem mee.
Ik vindt het zelfs mooi als ik daarmee juist andere enthousiast kan maken.

Groet Edwin .
 

elce

Actieve deelnemer
8 feb 2018
25
55
Zou niet weten welk geheim er schuilt achter het uitfrezen van een achtergrond, al wat ik weet deel ik met andere per slot van rekening heb ik heel veel opgestoken van andere mensen
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.446
539
Zou niet weten welk geheim er schuilt achter het uitfrezen van een achtergrond, al wat ik weet deel ik met andere per slot van rekening heb ik heel veel opgestoken van andere mensen
Er zijn inderdaad geen geheimen aan het houtsnijden of het voorbereidend frezen ( indien men het doet).

Een echte vakman heeft geen geheimen ( dat is geheime kennis). Die zegt eerder: "probeer maar na te doen" of " je moet het nog steeds kunnen".

Kunnen dus, dat gaat verder dan ( zogenaamde geheime) kennis.... .

Geestelijke en motorische oefening, en getrainde scherpe waarneming , gevoel voor materie, vormenkennis en kunnen jongleren met vormen, grote nauwkeurigheid, hoe je het beeld ontwikkeld (strategie van het kappen (snijden) , concept, begrijpen van vormen, begrijpen van je onderwerp(en) , spanning op de vormen, heel belangrijk is ook cultuur, beeldtaal, enz , enz, + de 99 % die hier nog niet vernoemd is , zijn allemaal elementen die vervat zitten in de wijsheid van het ambacht

Groeten,
Ornament
www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl
Juist, ik heb ook absoluut niet bedoeld dat Luc een geheim had. Maar dat het laten zien van de werkwijze andere enorm kan inspireren en helpen om het ook te proberen.
Dat is denk ik het moraal van dit forum om zoveel mogelijk mensen enthousiast te maken en/of te houden om met hout te werken. Door het delen van ervaringen worden we allemaal wijzer.

Groet Edwin
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.