Het einde van Dictum?

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.895
2.888
Terkaple
www.woodworking.nl
Van een kennis uit Duitsland kreeg ik dit bericht. Dictum in grote problemen.

Dat zou toch erg jammer zijn, 2 prachtige zaken, mooie webwinkel, prachtige spullen, zeker voor de ambachtelijk houtbewerker...

jaap

• Wow
  • Verdrietig
Waarderingen: Charel09 en Scheppie
.Naast Teygler en Gunter en Mueser is Dictum - toentertijd als gewoon Dick bekende (in die tijd als ik een bestelling door de telefoon plaatst sprak ik vaak met Rudolph Dick zelf) een van de bedrijven die ik vanaf het begin van mijn houtbewerkings carrière zaken heeft gedaan.

• Leuk
Waarderingen: jaap

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.489
428
Heelsum
Laten we dus maar zuinig zijn op de 2 mooie combi fysieke en offline winkels die we in Nederland hebben , GereedschapPro en Baptist……

• Leuk
Waarderingen: jaap

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.489
428
Heelsum
Moeten dus niet zuinig zijn maar flink uitgeven.
Ik ben pas bij die groene geweest in arnhem.:)
Ja dat dus allemaal na de Groene naar de prachtige ProDag de 30e...... meet and Greet Jaap, Sander en zijn leveranciers en team.... Oranje en Groen willen we niet kwijt... dus sponsoren en daar krijg je sowieso nooit spijt van...

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.398
4.350
Zou het ook niet zo kunnen zijn, dat de markt krimpt? Er zijn al steeds minder jongeren en ik zie ze eigenlijk nooit knutselen. En de ouderen hebben het meeste al en vallen langzaam aan om.

• Leuk
Waarderingen: ornament

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.345
1.155
Enschede
ingoogni.nl
Zou het ook niet zo kunnen zijn, dat de markt krimpt?
De markt stagneert al 50 jaar. Het is voornamelijk een vervangings markt. Wat is er nu werkelijk "nieuw". cnc, lasersnijden/graveren en 3D printen zijn berijkbaar geworden. Bestaan op zich al sinds de jaren 80 en zijn al eerder ontwikkelt. Ook een domino is niet echt nieuw, vierkante gaten kunnen we al heel lang mechanisch maken.

wat blijft over, apparaten "onrepareerbaar" maken en voor een kortere levensduur zorgen.

Handgereedschap slijt en gaat desondanks heel lang mee.

En jongeren, die knutselen met andere gereedschappen, in een virtuele wereld.

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.532
1.357
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mede misschien zoeken naar zo goedkoop mogelijk kopen bij de chinees ???
Ik shop alleen in China voor de (kwalitatief zeker acceptabele) klonen van gereedschap dat echt over the top geprijsd is (lees: Woodpeckers). 'Gewoon' duur gereedschap koop ik gewoon van de originele aanbieders (waar onder andere Veritas bij hoort).

Goedkope zaken die ik wel uit china haal zijn electronica en netzakken voor visnetten (maak zelf de frames)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.