Het (bouw)tekeningen gezocht topic

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Bedankt voor je reactie,

Ik ben eigenlijk nog maar in de 'experimenteer fase' als het op meubelmaken aan komt, dus alle tips zijn welkom! :)
Ik ben vrij goed in de engelse taal, dus zo'n boek zou best een goed begin kunnen zijn... thx!
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wie o wie kan mij helpen met het maken van een tekening in sketchup?
Vandaag de opdracht gekregen om een eikenhouten sidetable te gaan maken (mijn 1e serieuze meubel opdracht :D ).
Ze hebben al 3 tafels staan (In een kantoor, als bureaus) in de volgende stijl:

Eikentafel.jpg


en willen graag een side table in de zelfde stijl enkel dan nog met een extra plank halverwege. Gewenste lengte 250cm en diepte 50cm.

Hoe de huidige verbindingen zijn weet ik niet, moet nog ter plekke eens onder de tafels duiken, maar dat maakt denk ik verder ook niet uit, als het uiterlijk maar gelijk blijft.

Zou het eventueel ook een optie zijn om een zelfde tafel aan te schaffen, het blad door midden te zagen (2e helft te gebruiken als onder plank, diepte zal alleen in zn geheel wat afnemen) en de regels in te korten? Of zou dat niet gaan werken?

Heel graag jullie ideeën/meningen over dit geheel.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Hoi Joris het lijkt me inderdaad een goed idee om een zelfde te kopen en dan aan te passen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, en het lijkt me goed te doen, zeker als je de verbinding met losse pennen maakt heb je weer een prima verbinding.
Gewoon zo doen heb je zeker een tevreden klant.
groetjes Nol
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.