Help om een koudwater kraan te vinden

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Hallo

Mijn vrouw is op zoek naar een koudwaterkraan voor haar werkplaats.

Ze wil er een die hoog is en een redelijke afstand bereikt over de gootsteen van 40x30x15cm. Het moet ook roteren. Ze wil niets bijzonders, maar ze zou het graag verchroomd of zwart willen hebben

Behalve Chinese sites kunnen we niets vinden op het internet. Ik denk dat veel werkpleken (niet alleen houtbewerking) gebruik zouden maken van een enkele kraan voor wastafels. Misschien gebruiken we de verkeerde termen?

Kan iemand ideeën geven waar te zoeken, of woorden zoeken om te gebruiken?

Bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.103
2.612
als hij op het blad komt te staan, kan je zoeken op fonteinkraan, of een hendel fonteinkraan. de kranen met een losse uitloop zijn vaak te voorzien van een hogere uitloop, of een met een grotere sprong. Ook de zoekterm koudwaterkraan kan je de gewenste modellen opleveren.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Mocht je het gewenste model wel in koud+warm vinden, dan beide aanvoerleidingen naar de kraan aansluiten op de koudwaterleiding. Dan werkt die altijd. (tip komt van m’n vader die op die manier een 2e hands kraan in de schuur heeft hangen)
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
540
Steenbergen, Noord Brabant
Misschien een idee om even naar een bouwmarkt met een goed assortiment te gaan (Hornbach bijvoorbeeld). Die hebben dit soort kranen uitgestald staan. Dan kun je zien wat je koopt.
 

bartos

Actieve deelnemer
10 mrt 2012
113
10
Flevoland
www.cashbackxl.nl
Zelf zou ik gewoon een willekeurige kraan pakken en op koud en warm koud zetten. Maar ik denk dat deze redelijk geprijsd is en aan je wensenvoldoet:

Werkende zoektermen Koudwaterkraan / Hoge fonreinkraan

 

Sander_H

Nieuw lid
3 aug 2020
18
4
Voorburg
Zoek je wellicht een wandtapkraan? Die heb ik zelf in m'n werkplaats. Bijvoorbeeld een "Grohe Costa L wandtapkraan met draaibare uitloop chroom".
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Een loodgieter die het "een hele klus" vindt om een kraan boven een spoelbak te plaatsen...?
Even afgezien van het model wat je wilt, maar zó moeilijk zal dit toch niet zijn.
Zoiets?
kraan.jpg
 

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Bedankt iedereen voor de stortvloed aan ideeën! Ik verontschuldig me voor het niet geven van een beeld van waar we naar op zoek waren - het zou de feedback beter hebben gericht. Ik was van plan om de foto toe te voegen, maar het gebeurde gewoon niet om de een of andere reden. Toch was het interessant om alle mogelijke oplossingen te zien!

@klusrob besloot ik om met uw aanpak mee te gaan, want zelfs met alle hulp konden we geen koudwaterkraan vinden die aan de wensen van mijn vrouw voldeed. Ik zal naar Hornbach kijken voor de connector, maar voor het geval dat, kunt u mij vertellen hoe het heet?

Dit is wat we besloten om mee te gaan
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Voor mij is belangrijk : zijn er in de toekomst vervangende onderdelen voor te bestellen.
Dus persoonlijk geef ik liever wat meer uit voor bijv een Grohe BauEdge.
Een vervangend binnenwerk bestellen is geen probleem.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
918
318
Ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken over onderdelen bij een kraan van de Lidl. De maten van dit soort kranen zijn redelijk standaard, die zullen niet afwijken van merken als Grohe, Plieger e.d.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik zal naar Hornbach kijken voor de connector, maar voor het geval dat, kunt u mij vertellen hoe het heet?
Aan de kraan zitten 2 flexibele slangen die je normaal op de koud+warmwaterleiding vastzet. Als ik het snel goed heb gezien bij de door jullie uitgekozen kraan, is dat 3/8” binnendraad.
Je hebt dus een T-stuk nodig met 2x 3/8” buitendraad, en op de 3e uitgang zodanig dat je dat op de bestaande waterleiding kan vastmaken. Waarschijnlijk heb je daar een 2e koppelstuk/adapter voor nodig. Maar ik weet niet wat voor aansluiting daar nu op zit dus dat kan ik niet aangeven. (Als je daar een foto van maakt en de diameter weet, kunnen wij of de medewerkers van de bouwmarkt je dat waarschijnlijk zo vertellen)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.