Help, ik ga een tuinpoort maken!

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar ik denk dat wat je hebt overgelaten van die heng het echt niet zal gaan houden. Tis niet voor niks dat ze altijd zo lang mogelijk gepakt worden
Inderdaad, dat word spannend. Om daar deels voor te compenseren heb ik er flink wat gaatjes in gemaakt voor schroeven.
Op het moment dat de druk waarmee het staal tegen het hout wordt geperst groot genoeg is blijft het op wrijving hangen.
Als dit niet werkt is de oplossing simpel, namelijk een plaatje haaks erop lassen zodat de poort niet richting de duim kan schuiven.

De uiteindelijk kracht die op deze heng wordt uitgeoefend is slechts zo'n 40 kg. Het zou mij niet verbazen als het gewoon gaat werken.

Om de belasting te verlagen kan ik ook nog in het midden een 3e heng plaatsen. Misschien moet ik dat sowieso maar doen, zo duur zijn die dingen niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.