Help! Hoe heet de sleutel voor het losmaken van zaagblad bij zaagtafel Dewalt 7492

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Ik heb een zaagtafel DeWalt 7492 en ik probeer het zaagblad los te maken en dit lukt met niet. Er zou een bijgeleverde steeksleutel moeten zijn, echter deze heb ik niet. Na een half uur zoeken op internet ben ik de steeksleutel (als het zo heet) nog niet tegengekomen. Wie heeft een artikelnummer, naam of iets anders dat mij op weg kan helpen.

Alvast dank!!!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
dank! Je bent briljant!

het blijkt nu dezelfde sleutel te zijn als van de makita bovenfrees. Het zaagblad is nu binnen 1 minuut vervangen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.126
521
Moordrecht
dank! Je bent briljant!

het blijkt nu dezelfde sleutel te zijn als van de makita bovenfrees. Het zaagblad is nu binnen 1 minuut vervangen.
Als je je zaagtafel gaat afstellen, en dat is geen overbodige luxe, heb je de set wel nodig en voor dat tientje ex verzenden zou ik daar niet moeilijk over doen...
 

HuubHangop

Actieve deelnemer
31 okt 2016
65
10
Maastricht
Aan de linkerkant, als je staat te zagen, kun je de kabel oprollen over twee “pootjes” Daarnaast, bovenop de buis, zit een voorziening om de twee sleutels in te schuiven. Het losse spouwmes en het spouwmes met zaagkap kun je op een soortgelijke manier opbergen in/aan het onderstel.
 

Bijlagen

  • 70120297-D6CD-4AE0-9DE1-A75306F0B84A.jpeg
    70120297-D6CD-4AE0-9DE1-A75306F0B84A.jpeg
    60,8 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Ik heb het spouwmes gevonden. Nu ook maar eens kijken waar de opslag zit voor spauwmes en beschermkap.
dank voor alle info!
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Aan de linkerkant, als je staat te zagen, kun je de kabel oprollen over twee “pootjes” Daarnaast, bovenop de buis, zit een voorziening om de twee sleutels in te schuiven. Het losse spouwmes en het spouwmes met zaagkap kun je op een soortgelijke manier opbergen in/aan het onderstel.
bij mijn versie is de sleutel vastgemaakt aan de achterkant. Beetje onhandig aangezien ik de zaagtafel heb ingebouwd. Ben wel blij dat ik het nu gevonden heb.
 

michelb_ww

Actieve deelnemer
1 feb 2022
81
34
Waddinxveen
Ik heb het spouwmes gevonden. Nu ook maar eens kijken waar de opslag zit voor spauwmes en beschermkap.
dank voor alle info!
Aan de rechterkant (rechtsboven) zit een "geleider" met iets dat er uit ziet als een vleugermoer, daar gaat het spouwmes van de beschermkap in. De kap zelf gaat in het profiel dat vast zit aan de stang die tussen de twee rechterpoten zit.
Toen ik de plek voor het spouwmes had gevonden ging de rest vanzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Aan de rechterkant (rechtsboven) zit een "geleider" met iets dat er uit ziet als een vleugermoer, daar gaat het spouwmes van de beschermkap in. De kap zelf gaat in het profiel dat vast zit aan de stang die tussen de twee rechterpoten zit.
Toen ik de plek voor het spouwmes had gevonden ging de rest vanzelf.
Hmm. ik gebruikte de zijkant voor de opberging van de geleider. Nu ik weet dat de spouwmes daar perfect in kan, heb ik geen opslag meer voor de geleider :(;). Maar goed, ik heb nu wel een alles bij elkaar. dank voor alle adviezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.