Gisteren zijn eindelijk de twee stammen es gezaagd. In de zomer moeten uitstellen omdat de tractor defect was. Stijn is met zijn mobiele zaag ter plaatste gekomen.
Ik heb nu heel veel essenhout. Het zal nog niet voor de eerste jaren zijn, maar ben benieuwd hoe het hout gaat drogen.
Eerst was een stam balsempopulier aan de beurt. De boom is in november 2024 gekapt omdat hij in slechte conditie was. Er zijn 11 balken van 7,5 x 20 cm met een lengte van bijna 4 meter uitgekomen, en nog een aantal planken. Zeker de moeite om te laten zagen. Hopelijk blijven ze een beetje recht tijdens het drogen.
Het was wel behoorlijk sappig op de locatie na de buien tijdens de voormiddag.

Een stam essen (de helft dan tocht.

Beetje slordig zo, maar de aanhanger moest vrij.
Beetje kleur in de kern.

Gelukkig heb ik deze om het spint er af te zagen. Met de TS55 hoef ik dit niet te proberen!

Hopelijk past het in de opslag.

Ik heb nu heel veel essenhout. Het zal nog niet voor de eerste jaren zijn, maar ben benieuwd hoe het hout gaat drogen.
Eerst was een stam balsempopulier aan de beurt. De boom is in november 2024 gekapt omdat hij in slechte conditie was. Er zijn 11 balken van 7,5 x 20 cm met een lengte van bijna 4 meter uitgekomen, en nog een aantal planken. Zeker de moeite om te laten zagen. Hopelijk blijven ze een beetje recht tijdens het drogen.
Het was wel behoorlijk sappig op de locatie na de buien tijdens de voormiddag.

Een stam essen (de helft dan tocht.

Beetje slordig zo, maar de aanhanger moest vrij.

Beetje kleur in de kern.

Gelukkig heb ik deze om het spint er af te zagen. Met de TS55 hoef ik dit niet te proberen!

Hopelijk past het in de opslag.

Laatst bewerkt: