Ik heb een poosje terug van een forumlid een Bosch GTS 10 zaagtafel overgenomen. Inmiddels is de machine helemaal gereviseerd en staan die lekker in Zweden klaar voor het kluswerk daar. De verkoper had vooraf al netjes aangegeven dat hij het spouwmes had doorgezaagd, want voor hem was dat fijner werken. Ik dacht nog: geen probleem, daar kom ik nog wel aan. Maar dat valt dus tegen. Die dingen zijn helaas nergens meer verkrijgbaar. Voordat ik aan de slag ga met een stuk plaatstaal van 2,2 mm dik wil ik toch even kijken of hier misschien nog iemand is die zo'n spouwmes beschikbaar heeft. Dat scheelt weer een hoop gedoe. Een universeel spouwmes kopen is helaas ook niet de makkelijkste optie, want Bosch heeft er o.a. voor de uitlijning een aantal machine-specifieke wijzigingen in aangebracht die ik wel kan namaken, maar dan zal ik wel een beetje moeten gokken qua maatvoering, want een deel van het mes dat ik heb is dus niet meer aanwezig om te gebruiken als referentie.
P.S. Het gaat echt specifiek om de GTS 10, dus niet de J of XC modellen. Die gebruiken een ander spouwmes.
P.S. Het gaat echt specifiek om de GTS 10, dus niet de J of XC modellen. Die gebruiken een ander spouwmes.