Heb jij ook een schaduwbord en wat heb je hierop hangen?

jjnh

Actieve deelnemer
12 mrt 2012
27
1
Heerlen (L)
Voor de Stadswerkplaats Heerlen hebben we recent een schaduwbord gemaakt waarop we gereedschap overzichtelijk op kunnen hangen.
Mocht je er niet bekend mee zijn is een schaduwbord een vlakke plank of kast aan de muur waarin gereedschap is opgehangen en een contour (schaduw) geeft aan wat waar hoort te hangen. Zo hebben we een vaste plek om gereedschap op te bergen en we weten of het nog compleet is.

Mijn vragen:
  • Heb jij ook een schaduwbord in je werkplaats?
  • Wat heb jij zoal op je schaduwbord hangen?
  • Wat zou je echt niet op je schaduwbord hangen?
Alvast bedankt voor jullie feedback!!
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
860
449
Noord-Veluwe
Nee, ik gebruik geen schaduwborden. Ik wil flexibel kunnen blijven qua ordening, want ik optimaliseer nogal eens als ik weer wat nieuws heb aangeschaft. Dat gezegd hebbende moet ik wel toegeven dat ik tegelijkertijd wel steeds meer Kaizen-achtig schuim in systainers gebruik. Ergens is dat niet heel veel anders... :rolleyes:
:)
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Een eenvoudige tip om een schaduwbord te maken: hang het gereedschap aan het bord, en spuit het vol met verf. Na verwijderen van het gereedschap zie de plekken zonder verf, die de contouren van het gereedschap weergeven.

Ik ben alleen zelf nog op zoek naar een handige tip om alle verf weer van mijn gereedschap te krijgen. :unsure:
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.159
2.628
Ik heb mijn gereedschap graag op een eigen plaats, maar mijn gereedschapsverzameling groeit sneller, dan mijn ruimte.
 

groentje

Actieve deelnemer
12 jul 2022
34
10
Limburg
Ik heb nog geen schaduwbord en werk met een gereedschapswagen. Als ik er een heb dan komt deze zeker naast de Würth kalender te hangen.:cool:
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik heb nog geen schaduwbord en werk met een gereedschapswagen. Als ik er een heb dan komt deze zeker naast de Würth Kalender te hangen. :cool:
Misschien is het mogelijk om een zwart lettertype te gebruiken, maakt het voor mijn ogen wat makkelijker ;)
 

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
397
115
Zuidoost Brabant
Een eenvoudige tip om een schaduwbord te maken: hang het gereedschap aan het bord, en spuit het vol met verf. Na verwijderen van het gereedschap zie de plekken zonder verf, die de contouren van het gereedschap weergeven.

Ik ben alleen zelf nog op zoek naar een handige tip om alle verf weer van mijn gereedschap te krijgen. :unsure:
Eerst inpakken met schilderstape mss...
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Een eenvoudige tip om een schaduwbord te maken: hang het gereedschap aan het bord, en spuit het vol met verf. Na verwijderen van het gereedschap zie de plekken zonder verf, die de contouren van het gereedschap weergeven.

Ik ben alleen zelf nog op zoek naar een handige tip om alle verf weer van mijn gereedschap te krijgen. :unsure:
Je kunt het gereedschap ook overtrekken met een Edding 😎
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
980
402
hilversum
Semi,
Ik heb schroeven in de muur waar alleen sommige dingen kunnen hangen.
Maar ik zou gek worden van het elke keer opnieuw verven/stiften als ik iets wil verplaatsen of vervangen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ik heb ook veel schroeven, houders e.d., maar niet alles komt altijd op dezelfde plek terug.
Vind ik niet zo‘n probleem, als ik het maar kan zien hangen of liggen:cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.