De titel zegt het eigenlijk al, Heb je al dat gereedschap nu echt nodig of heb je gewoon een gereedschap fetish?
De titel zegt het eigenlijk al, Heb je al dat gereedschap nu echt nodig of heb je gewoon een gereedschap fetish?
Ik heb me lang verontschuldigd dat wanneer ik een vakman iets moet laten doen ik al snel €400,- per dag kwijt ben en dat dus een invalzaag van dat blauw-groene merk kopen en de klus vervolgens zelf doen best verantwoord is. Dat is ook zo maar onder tussen is de hoeveelheid gereedschap wel aanzienlijk geworden. Van de meeste aankopen heb ik geen spijt, een enkele keer heb ik iets gekocht wat zo specifiek was voor één klus dat ik nu iets heb van...tja houden of verkopen. Nu is goed gereedschap behoorlijk waardevast in vergelijk met consumenten elektronica als mobiele telefoons en camera’s. Ook gaat professioneel gereedschap bij privé gebruik zeer lang mee waar goedkope bouwmarkt apparatuur vaak ergernis geeft en niet opgewassen is voor de klus.
Het is voor mij een hobby. Dat mag geld kosten.
En ik bespaar ook door het zelf uit te voeren. Vandaag bedacht dat dit een goede reden is om een rolsteiger te kopen. Is naar verwachting even duur als één keer een schilder inschakelen![]()
Heb je al dat gereedschap nu echt nodig of heb je gewoon een gereedschap fetish?
Hier heb ik helemaal geen last van. Ik heb alles gewoon nodig. Voor het werk, voor de heb. Kortom verslaafd ben ik zeker niet.
Klein detail, waar laat je dat ding na de klus