HBM werkbank kwaliteit?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.886
4.023
De kwaliteit is wisselend, verder ben ik het met je eens. Het is niet meer het bedrijf dat het ooit was. Veel van het spul kan je goedkoper op amazon kopen. Heb je het sneller en als er iets niet goed is, wordt dat opgelost. Een werkbank maak je als houtbewerker zelf.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en DirkJanM

48rmc

Post veel
2 dec 2021
888
346
Middelburg
De kwaliteit is wisselend, verder ben ik het met je eens. Het is niet meer het bedrijf dat het ooit was. Veel van het spul kan je goedkoper op amazon kopen. Heb je het sneller en als er iets niet goed is, wordt dat opgelost. Een werkbank maak je als houtbewerker zelf.
Aangezien je het hebt over wisselend, wat is dan goed uit hun assortiment? Naast hun eigen merk voeren ze ook een aantal bekende merken maar die zijn vaak duurder dan bij de concurrent. Zelf maken is altijd het leukste maar niet altijd het goedkoopste.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.886
4.023
De goedkope slijpstenen heb ik er een stel van in gebruik. Die voldoen prima. Helaas hebben ze het model veranderd. Ze passen nu niet meer op de creusen machines. Ik heb veel boren in wat minder gangbare maten. Die doen het ook goed. Viltschijven, lappenschijven. Vroeger ging ik er eens in de zoveel tijd heen en kocht wat dingen die ik kon gebruiken. Ik ben er nu al een hele tijd niet meer geweest. Als ik toch de helft online moet kopen, bestel ik alles wel op amazon DE. Heb ik betere ervaringen mee. En ze hebben ook een groter assortiment en vaak goedkoper.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
888
346
Middelburg
De goedkope slijpstenen heb ik er een stel van in gebruik. Die voldoen prima. Helaas hebben ze het model veranderd. Ze passen nu niet meer op de creusen machines. Ik heb veel boren in wat minder gangbare maten. Die doen het ook goed. Viltschijven, lappenschijven. Vroeger ging ik er eens in de zoveel tijd heen en kocht wat dingen die ik kon gebruiken. Ik ben er nu al een hele tijd niet meer geweest. Als ik toch de helft online moet kopen, bestel ik alles wel op amazon DE. Heb ik betere ervaringen mee. En ze hebben ook een groter assortiment en vaak goedkoper.
Chevy66 bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring. Het is altijd fijn om te weten, wat wel, en niet goed is. Bij mijn laatste bezoek heb ik van die HBM slijppasta (3 kleuren) meegenomen werkt goed en de prijs is beduidend lager dan die van bijvoorbeeld Veritas. Om wat voor boren gaat het, staal, houtboren,...?? Zelf ben ik "op zoek" naar houtboren oplopend in halve mm voor mijn kolomboor. Ja vaak is Amazon redelijk gunstig qua prijs, en boven de €20 euro is het gratis verzenden, plus niet te vergeten retourzending is ook vaak gratis, kortom wat zoekt men in een bedrijf als die van HBM????? Als ik toevallig in de omgeving van Moordrecht ben, is het wellicht de moeite waard, om eventjes binnen te stappen als iets blijkt dat wel oke is, zo niet, dan rij ik er hard aan voorbij.

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
328
80
Groningen
HBM service is genoeg over geschreven. Sluit ik me bij aan. Wellicht zijn ze nog interessant voor de motfilters die ze verkopen.

Als je een paar pakken SLS en platen MDF koopt dan kom je een heel eind. Veel steviger gaat het niet worden. De MDF platen twee op elkaar schroeven en je hebt een mooi stevig werkblad.

In de vorige schuur heb ik ook lades ingebouwd. Die heb ik deze keer gelaten. Maar het is vrij eenvoudig om een paar laden toe te voegen als je wilt.

Bijlagen

• b4121c3b-7424-4673-a8f2-24a418b4728a.jpeg
    b4121c3b-7424-4673-a8f2-24a418b4728a.jpeg
    93,2 KB · Weergaven: 14
  • c1ae2077-a83f-403f-8b7b-d3e806678db9.jpeg
    c1ae2077-a83f-403f-8b7b-d3e806678db9.jpeg
    104,4 KB · Weergaven: 14

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.886
4.023
Hss staalboren. Die gebruik ik ook in hout. Als je er in de buurt bent, kan je er gewoon binnenlopen. IK heb er ook lagertrekkers vandaan. Niet de mooiste kwaliteit, maar goed genoeg voor mijn gebruik. Het voordeel van een winkel is dat je spullen beet kan houden. Zo kan je zelf een oordeel vormen of iets voor jouw werkt.

• Leuk
Waarderingen: John1969 en 48rmc

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.886
4.023
Je kan een werkbank, als je hem zelf maakt, zo mooi maken als je zelf wil. Je kan de ruimte beter benutten, omdat je niet aan vaste maten gebonden bent.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.