HBM Oscillerende spindel en bandschuurmachine (nieuw)

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
105
134
Boortmeerbeek
www.youtube.com
Onlangs deze schuurmachine besteld bij HBM. Aangezien ik initieel wat problemen had met het afstellen van
de grote schuurband (bleef niet zitten), hebben ze bij HBM gewoon een nieuw toestel opgestuurd omdat ze dachten
dat het eerste mogelijks defect zou kunnen zijn. Blijkbaar is dat voordeliger dan onderdelen te sturen?

Ondertussen werd het euvel opgelost en zit ik dus nu met een volledig nieuwe machine (niet uitgepakt) in doos.
Beneden enkele foto's (doos werd opengemaakt voor de foto)

Vraagprijs 120 EUR. Af te halen in Boortmeerbeek (BE).

Meer info: HBM Oscillerende spindel en bandschuurmachine

IMG_9730.jpg

IMG_9731.jpg

IMG_9732.jpg

Schermafbeelding 2026-01-15 152746.jpg

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.416
782
de grote schuurband bleef niet zitten

Ondertussen werd het euvel opgelost ...

Volgens mij komt dit probleem vaker voor bij dergelijke machines. Ik denk dat andere gebruikers je dankbaar zullen zijn als je jouw oplossing hier deelt.

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
105
134
Boortmeerbeek
www.youtube.com
Volgens mij komt dit probleem vaker voor bij dergelijke machines. Ik denk dat andere gebruikers je dankbaar zullen zijn als je jouw oplossing hier deelt.
Er zit een stelschroef aan de bovenkant die je kan gebruiken om dit af te regelen. Aangezien die bij mij
(zo blijkt) zeer sterk was ontregeld, kon je dit niet doen terwijl de machine aan het draaien is (wat zo wordt
voorgeschreven in de handleiding). Met veel geduld (en handmatig de band draaien zodat je een idee krijgt
van de beweegrichting) is dit uiteindelijk gelukt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.