hoi allemaal
mijn naam is ruud en mijn vader en ik zijn op zoek naar een goede zaagmachine voor in onze schuur
het doel van deze machine is hoofdzakelijk om zowel eiken meubels te kunnen maken evenals platen zagen voor bv gevel bekleding etc
nu werk ik bij een intereur bouw en meubel bedrijf en hierbij hebben we zowel een formaat zaag als een festool cs 50 en cs 70 voor op locatie ( van mijn werk zijn deze machines )
nu vind ik de formaat zaag erg fijn werken door het grote zaag oppervlak
en het nadeel van de festools vind ik dan ook dat ze vrij klein zijn
maar voor op de klus natuurlijk ideaal
ik ben even aan het kijken geweest voor een bosch gts 10 xc machine maar ik heb bij boels de bosch gts 10 j kunnen bezichtigen en dit is absoluut niet wat wij willen
nu kan het zijn dat deze machine flink afgeracht was maar de geleiders vonden we zwak en de verstek geleider is gewoon zwak plastic
ik had al een tijdje de hbm 600 in gedachten maar dacht dat je voor 800 euro geen goede machine kon hebben
maar gisteren zijn we naar hbm gegaan in moordrecht en hebben we denk ik zo'n 1,5 uur bij deze machine gestaan en gemeten etc
de geleider zit vast aan een halve buis die zich weer vast trekt aan een andere buis
zodoende zit deze als de vaste buis haaks zit volgens mij altijd haaks
want de geleider past zich aan aan de vaste buis
zit de vaste buis scheef dan zit de geleider ook scheef maar deze kan je stellen
we hebben ook gekeken of de maataanduiding klopt en in de winkel was dit het geval
tevens staat de geleider mooi recht aan het zaagblad
we hebben ook gevraagt of de machine even open geschroeft mocht worden zodat we de motor en de zaagblad bevestiging konden zien
en het zaagblad zit op dezelfde manier bevestigt als bij de digitale formaatzaag op mijn werk
ik weet dat ik deze machine hier niet mee kan vergelijken maar het viel me op
tevens moeten we sowieso een nieuwe kabel vanuit de meterkast trekken voor de machine dus dan leggen we gelijk krachtstroom aan ( het gaat dus om de krachtstroom uitvoering )
we willen dus deze machine ms gaan kopen
maar zijn er recente ervaringen met deze machine want veel ervaringen die negatief zijn komen uit 2014
en wellicht zijn er dingen verandert aan dit apparaat
de machine komt namelijk niet uit china maar uit azie
maar in de topics wordt continu gesproken over china
dus wellicht een ander model ms
maar er zijn veel dingen af te stellen aan dit apparaat
dus bij goed afstellen verwachten wij dat de machine perfect klopt
ik hoop dat er op dit forum recente ervaringen zijn
en dat jullie deze willen delen met mij en anderen
gr ruud

mijn naam is ruud en mijn vader en ik zijn op zoek naar een goede zaagmachine voor in onze schuur
het doel van deze machine is hoofdzakelijk om zowel eiken meubels te kunnen maken evenals platen zagen voor bv gevel bekleding etc
nu werk ik bij een intereur bouw en meubel bedrijf en hierbij hebben we zowel een formaat zaag als een festool cs 50 en cs 70 voor op locatie ( van mijn werk zijn deze machines )
nu vind ik de formaat zaag erg fijn werken door het grote zaag oppervlak
en het nadeel van de festools vind ik dan ook dat ze vrij klein zijn
maar voor op de klus natuurlijk ideaal
ik ben even aan het kijken geweest voor een bosch gts 10 xc machine maar ik heb bij boels de bosch gts 10 j kunnen bezichtigen en dit is absoluut niet wat wij willen
nu kan het zijn dat deze machine flink afgeracht was maar de geleiders vonden we zwak en de verstek geleider is gewoon zwak plastic
ik had al een tijdje de hbm 600 in gedachten maar dacht dat je voor 800 euro geen goede machine kon hebben
maar gisteren zijn we naar hbm gegaan in moordrecht en hebben we denk ik zo'n 1,5 uur bij deze machine gestaan en gemeten etc
de geleider zit vast aan een halve buis die zich weer vast trekt aan een andere buis
zodoende zit deze als de vaste buis haaks zit volgens mij altijd haaks
want de geleider past zich aan aan de vaste buis
zit de vaste buis scheef dan zit de geleider ook scheef maar deze kan je stellen
we hebben ook gekeken of de maataanduiding klopt en in de winkel was dit het geval
tevens staat de geleider mooi recht aan het zaagblad
we hebben ook gevraagt of de machine even open geschroeft mocht worden zodat we de motor en de zaagblad bevestiging konden zien
en het zaagblad zit op dezelfde manier bevestigt als bij de digitale formaatzaag op mijn werk
ik weet dat ik deze machine hier niet mee kan vergelijken maar het viel me op
tevens moeten we sowieso een nieuwe kabel vanuit de meterkast trekken voor de machine dus dan leggen we gelijk krachtstroom aan ( het gaat dus om de krachtstroom uitvoering )
we willen dus deze machine ms gaan kopen
maar zijn er recente ervaringen met deze machine want veel ervaringen die negatief zijn komen uit 2014
en wellicht zijn er dingen verandert aan dit apparaat
de machine komt namelijk niet uit china maar uit azie
maar in de topics wordt continu gesproken over china
dus wellicht een ander model ms
maar er zijn veel dingen af te stellen aan dit apparaat
dus bij goed afstellen verwachten wij dat de machine perfect klopt
ik hoop dat er op dit forum recente ervaringen zijn
en dat jullie deze willen delen met mij en anderen
gr ruud