Hans stelt zich voor

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
291
132
55
Luzy Saint Martin
Beste vakgenoten,

Mijn naam is Hans (forumnaam H@ns) en ik ben eigenlijk en ouwe rot in het vak...
Ik heb de opleiding "meubel vakschool" gedaan, tegenwoordig heet dit HMC, en heb daar het ambachtelijke meubelmakersvak geleerd. Daarna ben ik doorgestroomd naar de academie industriële vormgeving (tegenwoordig "design Academy Eindhoven)
Ik heb gewerkt als ambachtelijk meubelmaker, interieurbouwer en soms als tentoonstellingsbouwer.
Daarnaast heb ik nog vele andere "hobby's" waarvan koken de belangrijkste is. Daarom heb ik ook als professioneel kok gewerkt en mijn eigen cateringbedrijf gehad.

Verder heb ik voornamelijk gewerkt als docent meubelmaken (theorie en praktijk) op het HMC en op twee ROC's. En daarbij nog vele andere dingen gedaan maar dat lijkt me niet relevant voor deze introductie.

Mijn interesses zijn breed, zoals je misschien al gelezen had ;)
Ik heb ook een huisje in noord-oost Frankrijk wat ik van nul af aan heb opgebouwd en wat nu een heerlijk bewoonbaar huis is. Dus bouwwerkzaamheden hebben ook mijn interesse! Vooral oude -ambachtelijke- technieken.

Ik hoop hier op het forum mijn kennis te kunnen delen en ook veel kennis te kunnen vergaren! Ik ben al een tijdje weg uit de fijnhoutbewerking en als ik alle berichten zo lees hier dan is in die tijd er veel gebeurd in deze wereld. Dus Ik zal waarschijnlijk qua actuele kennis en technieken een inhaalslag moeten maken.
Ik heb onlangs wat machines aangeschaft om weer eens lekker te beginnen met meubelmaken/fijnhoutbewerking want ik heb ook een behoorlijk arsenaal aan houtsoorten en fineer tot mijn beschikking.

Ik woon in Eindhoven maar eigenlijk ben ik meer in Frankrijk waar ook al mijn gereedschappen en machines staan.
Ohja misschien handig voor de beeldvorming: geboren in 1968, getrouwd, geen kinderen, Citroën liefhebber, heb een geweldig lieve Airedale terriër die overal mee naar toe gaat en spreek vloeien Engels, goed Spaans, een beetje Italiaans en wat Frans.

Hoop jullie veel te "spreken" op het forum!

Hartelijke groet, Hans.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Welkom H@ns!

......en spreek vloeien Engels, goed Spaans, een beetje Italiaans en wat Frans.

Grappig dat je een huisje in Frankrijk hebt, maar dat je juist het Frans maar een beetje spreekt.
Uiteraard moet je ook je Nederlands wat bijschaven want er mist in deze zin ergens een d, of t, of toch dt...;)

Oeps...... nou krijg ik nooit meer een tip van je vrees ik.:(
 

Richard72

Actieve deelnemer
6 mei 2020
33
5
51
Kerkrade
Welkom Hans.
De meubelmakers opleiding heb ik ook gedaan.
In het mooie limburg waar ik woon.
Maar tot leraar heb ik het helaas niet geschopt!
Veel plezier op dit mooie forum.
 

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
291
132
55
Luzy Saint Martin
nu nog een hotelletje of een chambre d'hôtes waar je de woedwerkers ontvangt, en je weet niet meer van welk hout eerst pijlen te maken
Welkom H@ns!



Grappig dat je een huisje in Frankrijk hebt, maar dat je juist het Frans maar een beetje spreekt.
Uiteraard moet je ook je Nederlands wat bijschaven want er mist in deze zin ergens een d, of t, of toch dt...;)

Oeps...... nou krijg ik nooit meer een tip van je vrees ik.:(
Hahaha. Ja ik heb het niet zo op de Franse taal. Ik red me prima hoor maar ze doen altijd zo moeilijk qua taal. Spaans is wat dat betreft heerlijk to the point. En Italiaans vind ik veel mooier dan Frans.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.