MichieldD

Nieuw lid
10 nov 2020
2
1
Hey allemaal, ik ben net nieuw op het forum, en ik ben nog een beetje onbekend in het wereldje. Ik wilde een hangboard gaan maken om sterker te worden in klimmen, hiervoor had ik gevonden dat de komende houtsoorten aangeraden worden:
- Magnolia
- Populier
- Berk
Het moet dus een hardhout zijn, en een fijne nerfstructuur zou optimaal zijn ivb met slijtage van vingers. Ik ben op zoek naar een balkje om een eindproduct van ongeveer 400x60x60 mm te maken. Hiervoor ben ik op zoek gegaan naar houthandels in de buurt van Eindhoven of Venlo, ik zou alleen niet niet weten waar ik moet beginnen met zoeken. Alle hulp om aan zo'n balkje te komen wordt gewaardeerd!
 

Bijlagen

  • Balkje1.PNG
    Balkje1.PNG
    73 KB · Weergaven: 36
  • Balkje2.PNG
    Balkje2.PNG
    45,5 KB · Weergaven: 37
  • Leuk
Waarderingen: Plof

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
218
15
culemborg
Populier en berk zijn wel zacht hoor. Volgens mij worden ze vaak van beuken gemaakt. Gestoomd beuken omdat dat stabieler is. Waarschijnlijk kun je bij jou in de buurt het makkelijkste een stukje meranti proberen te kopen. Misschien een rest stukje bij een kozijnfabriek.
 

MichieldD

Nieuw lid
10 nov 2020
2
1
Thanks voor alle snelle antwoorden! Ik had niet verwacht er zo snel al te ontvangen, ik heb ondertussen een balkje gevonden. Mijn vader had toch nog populier liggen, dus ik ga snel aan het werk, en ik zal het resultaat nog even online zetten. : ) Mocht dit inderdaad te zacht blijken ga ik ook ff kijken in arnhem, dat zag er wel mooi uit!
 

Plof

Nieuw lid
18 sep 2019
15
3
Thanks voor alle snelle antwoorden! Ik had niet verwacht er zo snel al te ontvangen, ik heb ondertussen een balkje gevonden. Mijn vader had toch nog populier liggen, dus ik ga snel aan het werk, en ik zal het resultaat nog even online zetten. : ) Mocht dit inderdaad te zacht blijken ga ik ook ff kijken in arnhem, dat zag er wel mooi uit!
Leuk om te horen dat je er ook mee bezig bent, laat je het eindresultaat even weten? Ben benieuwd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.