Handgereedschap leren slijpen?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Voor iedereen die naar de opendag hout gaat en niet zeker is of zijn/haar beitel wel scherp is, en wil leren slijpen. Vul de poll in Een Poll over workshops op Open Dag Hout.
Dit gaat ook op voor je schraapstaal en handschaaf.
Deze poll is om te inventariseren of er belangstelling voor is. Tot op heden hebben er 20 personen gereageerd waarvan een kleine helft deze zaken zeker beheerst.
We moeten er best wat tijd in stoppen om dit te organiseren en ik moet zeggen dat ik de respons op deze poll niet erg groot vind.
Dus kom je op de opendag hout en wil je je skils verbeteren op dit gebied vul hem in. De komende week wil ik gaan bekijken welke workshops het gaan worden.
Hierna volgt een intekening.
 

Robje

Actieve deelnemer
18 jun 2021
44
19
Rheden
Voor iedereen die naar de opendag hout gaat en niet zeker is of zijn/haar beitel wel scherp is, en wil leren slijpen. Vul de poll in Een Poll over workshops op Open Dag Hout.
Dit gaat ook op voor je schraapstaal en handschaaf.
Deze poll is om te inventariseren of er belangstelling voor is. Tot op heden hebben er 20 personen gereageerd waarvan een kleine helft deze zaken zeker beheerst.
We moeten er best wat tijd in stoppen om dit te organiseren en ik moet zeggen dat ik de respons op deze poll niet erg groot vind.
Dus kom je op de opendag hout en wil je je skils verbeteren op dit gebied vul hem in. De komende week wil ik gaan bekijken welke workshops het gaan worden.
Hierna volgt een intekening.
Dag Wim,

Vind het erg goed dat het georganiseerd word en denk zeker dat veel woodworkers er wat aan hebben. Kan er veel van leren en zeker als ik de vragen langs zie komen niet de enige.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Dat is precies de reden waarom we die willen gaan organiseren. Het verbaast me daarom ook dat er zo weinig reacties op komen. Er zijn nu 30.000 leden van dit forum en net 20 hebben er gereageerd. Waarvan de helft deze zaken zeker beheerst. Dat is niet motiverend voor de leden die dit organiseren.
We zullen maar denken alle begin is moeilijk en dat de belangstelling wel komt.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Ik zou best wel graag aan willen deelnemen maar het is voor mij te ver weg, wie weet is dit voor sommige leden ook één van de redenen?? Maar ik kan me er alles bij voorstellen dat het voor jou als organisator een beetje teleurstellend is,....hopelijk komt hier verandering in, succes toegewenst!!!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Voor mij is het een kilometer of 90. Voor jouw iets van 250. Vandaar dat ik je aanraadde om het wat uit te spreiden. Ik heb verder niet zo veel moeite met afstanden.
 

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Voor mij is het een kilometer of 90. Voor jouw iets van 250. Vandaar dat ik je aanraadde om het wat u spreiden. Ik heb verder niet zo veel moeite met afstanden.
Ik zit hele dagen op de weg dus als ik vrij ben, zit ik het liefst thuis bij moeder de gans, 3 uur heen en 3 uur terug vind ikzelf iets te veel van het goede (en dan moet het verkeer meezitten).
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.989
815
Omgeving Leiden
Ik denk dat nu de beslissing genomen moet worden geen workshops te organiseren.
Van de 20 personen die hebben gereageerd blijven er hooguit 10 over, zo leert de praktijk.
Het organiseren van de ODH kost al genoeg inspanning, energie en tijd lijkt mij.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Als je in een uithoek van het land gaat wonen, is alles ver weg. Voor mijn gevoel ben ik als ik bij roosendaal ben, er al bijna. Maar dan ben ik nog niet op de helft. Je kan je ook laten rijden. De hal is vlak bij het station van zutphen. (grapje)
 
  • Haha
Waarderingen: 48rmc

48rmc

Actieve deelnemer
2 dec 2021
439
108
Middelburg
Als je in een uithoek van het land gaat wonen, is alles ver weg. Voor mijn gevoel ben ik als ik bij roosendaal ben, er al bijna. Maar dan ben ik nog niet op de helft. Je kan je ook laten rijden. De hal is vlak bij het station van zutphen. (grapje)
klopt ik woon in een uithoek maar het is wel de mooiste uithoek van Nederland:ROFLMAO:, en reizen per trein is me niet goed bevallen, de laatste keer dat ik met de NS reisde, had ik bijna mijn vlucht gemist, ondanks hier 3 uur extra vooruit te hebben getrokken. Nee Chevy66 ik zie er toch maar vanaf, hopelijk geven de zuider buren ooit een workshop, tot die tijd gewoon blijven oefenen en af en toe kijken op youtube filmpjes als ik de draad kwijt ben;)
 
Laatst bewerkt:

Robje

Actieve deelnemer
18 jun 2021
44
19
Rheden
Het zou vooral mooi zijn als alle woodworkers die er komen de poll invullen. Zou spijtig zijn dat ze op de open dag zijn en dan tot besef komen, “hei das interessant, had ik dat maar eerder geweten!” Of dat er eigenlijk genoeg animo is maar niemand dit heeft laten weten en het niet doorgaat.

Voor nu vooral belangrijk dat de organisatie weet of het meerwaarde heeft. En zeker als er 30.000 leden zijn verwacht ik toch wel meer respons.
 
  • Leuk
Waarderingen: 48rmc

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Voor mij is de afstand goed te doen, dus dat is niet het beletsel. En ik zou het ook *heel leuk* vinden om eindelijk eens naar de ODH te gaan. Maar op de een of andere manier zijn mijn weekeinden altijd stampvol gepland. En nu al helemaal, nu ik na een jaar eindelijk kan gaan beginnen aan de verbouwing van mijn werkplaats. Maar ja, ik snap ook heel goed dat zoiets door de week plannen ook geen goed idee is.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik denk dat nu de beslissing genomen moet worden geen workshops te organiseren.
Van de 20 personen die hebben gereageerd blijven er hooguit 10 over, zo leert de praktijk.
Het organiseren van de ODH kost al genoeg inspanning, energie en tijd lijkt mij.
Ik heb de poll ook ingevuld. Ik dacht in de eerste instantie dat het een algemene interessepeiling was, iets waarin je überhaupt geïnteresseerd in bent of niet. Mijn stem moet niet gezien worden als een aanwezigheidsopgave, want ik zal niet aanwezig zijn op de ODH. Excuses richting de organiserende partij als ik het verkeerd begrepen heb.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Ik denk dat nu de beslissing genomen moet worden geen workshops te organiseren.
Van de 20 personen die hebben gereageerd blijven er hooguit 10 over, zo leert de praktijk.
Het organiseren van de ODH kost al genoeg inspanning, energie en tijd lijkt mij.
Organisatie van de ODH doe ik niet. Ik weet zeker dat er van deze 20 10 prima slijpen kunnen.
Als je die verhouding doorzet komen er in slechts een paar. Nu heb ik wel eens meer weinig reactie gehad op bepaalde acties. Ik kijk wel in welk vat ik dit giet.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik zit hele dagen op de weg dus als ik vrij ben, zit ik het liefst thuis bij moeder de gans, 3 uur heen en 3 uur terug vind ikzelf iets te veel van het goede (en dan moet het verkeer meezitten).
Waarom ga je niet met de trein.
Heel leuke verbinding en vlak naast het station
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.