Hoi Stefan, na lange tijd alleen mee te lezen op dit forum voor mij ook een eerste reactie op dit forum. Ik heb een week geleden echt exact voor dezelfde keuze gestaan. Ik heb ook zo´n kitty 635 en mocht de hammer a3/31 (met dezelfde opties) uitproberen bij een verkoper op marktplaats. Wat betreft geluid maakt het echt mega veel verschil. Ik heb een stukje geschaafd zonder gehoor bescherming. Niet super verstandig voor langere duur natuurlijk, maar de kity wil ik niet eens aan zetten zonder oordoppen op.
Uiteindelijk gekocht en staat nu te wachten op een 400v aansluiting. Dat is wel een dingetje. Bij mij, in Rotterdam, moet stedin het regelen. Zij beloven binnen 10 werkdagen een offerte op te sturen maar doen dit niet. Gebeld en het antwoord is dat ze geen idee hebben wanneer het aangesloten kan worden gezien veel te veel aanvragen en te weinig capaciteit. Vanaf juli komt hier ook een wachtlijst. Iets verder ingedoken en ik hoor links en rechts dat mensen soms wel een half jaar tot een jaar moeten wachten. Ook bij andere bedrijven. Van wat ik begrijp is dit landelijk het geval. Al met al geen idee waar ik aan toe ben. Ik zou dus zo snel mogelijk de aanvraag indienen als je denkt het in de toekomst nodig te hebben. Kosten voor het stukje stedin zijn hier 480 euro, tenzij er nog een 3 fasen kabel vanaf de weg moet komen. Dit is alleen het geval bij oude huizen.
Ik denk wel dat het, het wachten waard is voor die prijs. Ik had een offerte aangevraagd en deze kwam uit op 4800 met alle opties en 230v. Al een half jaar een filter aan staan op marktplaats maar nog geen één keer een 230v uitvoering voorbij zien komen.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze ervaring

groetjes, Gerben