Hammer of Power record vlak en vandiktebank

Stefan92

Nieuw lid
28 mrt 2026
3
1
Brielle
Goedemiddag!

Dit is mijn 1ste post op het forum! Ik ga mijn Kity 635 verkopen en wil ik een knappe voor terug kopen.

Nu zag ik wel een paar oudere onderwerpen over de Hammer A2-26 en de Power Record pt107. En vraag ik mij af of er al nieuwe/andere ervaringen zijn?

- Qua prijs is de Power record 100 euro duurder (rond de 2400 euro).
- Beide uitgevoerd met de Silent power.
- Service Power record nogsteeds beter?
- Het langere blad van de Power record is fijn, maar merk je die paar cm? Power record 1045mm de Hammer 1010.
- De Hammer kan je (2?) Verleng stukken kopen, de Power record heeft die alleen voor de vandikte bank. Zouden deze opties een echte meerwaarde hebben, zelfde als het digitale handwiel?
- De geleider van de Power record is langer dan die van de Hammer.
- Zijn de mesjes goed in te stellen/te vervangen?
- Ik heb nu nog 230v in de garage, wat zouden de kosten zijn om dit te verhogen naar 380v?
- Welke afzuiging zou ik nodig hebben? Het liefst zou de hem buiten gebruiken en erna weer in de garage zetten. Uiteraard bij droog weer.
- Qua ruimte heb ik ruimte voor een lengte tot max 180cm.
- De Power record heeft een electro motor met een vermogen van 2200W, de Hammer 1900W. In mijn ogen is een zwaardere motor meer aantrekkelijk (sterker).
- Sowieso moet ik er van die wieltjes enz er bij hebben, kosten van de Hammer is 200 euro. (wat eigenlijk echt gestoord is in mijn ogen). Van de Power record 119 euro.

Een A3-31 versie of PT310 is ook mooi, maar weer zwaar/lastig te verplaatsen denk ik, heel stuk duurder. (Prijs zou ik graag willen weten).

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen/willen helpen bij mijn keuze. Oja, ik ben gewoon een hobby-ist die houtbewerking leuk vind. En af en toe doe ik wel is side projects, zoals meubels.

Mvg,

Stefan92

• Leuk
Waarderingen: Henk H

48rmc

Post veel
2 dec 2021
990
391
Middelburg
Ik heb zelf de Hammer A3-26 met verlengtafel en met silent power, werkt top heeft een heel mooi schaafbeeld en weinig snipe, de grotere broer A3-31 is uiteraard nog beter, maar dan is de vraag wat wil je er mee gaan doen? Krachtstroom is een een prima investering vaak is er meer keus en goedkoper op tweedehands gebied en de motor loopt rustiger, maar dan moet je wel wat, in je meterkast gaan veranderen (3 fase groep), en daarmee verandert je maandelijkse kosten in negatieve zin. Dus aan jou de keuze ik gebruik het hobbymatig en heb er geen 30 euro per maand voor over, maar dat is voor iedereen verschillend,......welkom als nieuw lid en succes met de zoektocht!!

NeroP

Nieuw lid
6 mrt 2017
18
8
Vergeet niet de levering kosten als dat nodig is - ik denk dat een pallet levering kost iets minder met Baptist.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
502
407
Schouwen-Duiveland
Ik heb zelf de Hammer A3-26 met verlengtafel en met silent power, werkt top heeft een heel mooi schaafbeeld en weinig snipe, de grotere broer A3-31 is uiteraard nog beter, maar dan is de vraag wat wil je er mee gaan doen? Krachtstroom is een een prima investering vaak is er meer keus en goedkoper op tweedehands gebied en de motor loopt rustiger, maar dan moet je wel wat, in je meterkast gaan veranderen (3 fase groep), en daarmee verandert je maandelijkse kosten in negatieve zin. Dus aan jou de keuze ik gebruik het hobbymatig en heb er geen 30 euro per maand voor over, maar dat is voor iedereen verschillend,......welkom als nieuw lid en succes met de zoektocht!!

Als je 3 fasen binnen krijgt dan ga je geen extra kosten hebben om het aan te sluiten. Ik heb €0 betaald voor de 400v in de schuur. Maar bij mij kwam er al 3 fasen 25A afgezekerd in de huis binnen. Dan kan je in de meterkast 3 fasen aansluiten naar je schuur en afzekeren naar 16A. Kost maandelijks niks meer dan de afgenomen stroom die je verbruikt.......

Ik heb een Hammer A3-31 en mijn maat heeft een record Power PT310. We zijn er beiden unaniem over eens dat de Hammer een betere machine is dan de record power. En ja het digitale handwiel van de Hammer is echt een hele grote meerwaarde.

Voor het verplaatsen zou je ook een frame kunnen maken met 4 zware blokwielen eronder. Dat scheelt je dan die €200,- maar op een machine van €2500-4500 maakt die 200 extra in mijn ogen niet meer uit.
Ik ben blij met de verplaatsing set van Hammer in ieder geval.

Als je 40 minuten rijden naar Schouwen-Duiveland er voor over hebt dan ben je welkom om eens een stukje te bewerken met mijn Hammer A3-31en kan ik je er wat uitleg overgeven en de meeste vragen van je wel beantwoorden door het te laten zien op de Hammer.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.288
3.967
Gaanderen
De Hammer A2 serie zijn prijstechnisch heel interessante machines met een naam. Het is een nieuwe serie die in het verre oosten is gemaakt. Of de kwaliteit gelijk is aan de overige Hammer machines denk ik niet. In zijn algemeenheid lopen mensen niet te koop met fouten die ze maken bij een aankoop van een nieuwe machine. Het duurt dus best wel even voor er reacties op komen. Ik zeg niet dat dit bij deze serie van Hammer het geval zou zijn, want dat weet ik niet. Het prijsverschil met de A3 serie moet ergens vandaan komen en dat is niet alleen uit goedkoper arbeid verweg. De record power is een prima DHZ machine.
De hammer A3-31 kost 3442 incl btw met de gewone messen. De A3-26 zag ik er in mijn scherm niet tussen staan.
Ik heb vorig jaar ruim 300 euro betaald voor een 3-fase aansluiting in mijn meterkast. Geen verdere maandelijkse kosten. De verdere vernieuwing van de gehele meterkast heb ik zelf gedaan en dan kan dat tegen relatief geringe kosten (kijk online bij elektramat). Helaas kon ik geen nieuwe hoofdzekering met automaten krijgen. Hiervoor zou de gehele kabel naar de weg vervangen moeten worden en naar die kosten heb ik niet gevraagd want die zijn hoog.

Stefan92

Nieuw lid
28 mrt 2026
3
1
Brielle
Bedankt voor uw bericht! Voor 30 euro lig ik niet echt wakker als ik dan heb wat ik wil.

Stefan92

Nieuw lid
28 mrt 2026
3
1
Brielle
De Hammer A2 serie zijn prijstechnisch heel interessante machines met een naam. Het is een nieuwe serie die in het verre oosten is gemaakt. Of de kwaliteit gelijk is aan de overige Hammer machines denk ik niet. In zijn algemeenheid lopen mensen niet te koop met fouten die ze maken bij een aankoop van een nieuwe machine. Het duurt dus best wel even voor er reacties op komen. Ik zeg niet dat dit bij deze serie van Hammer het geval zou zijn, want dat weet ik niet. Het prijsverschil met de A3 serie moet ergens vandaan komen en dat is niet alleen uit goedkoper arbeid verweg. De record power is een prima DHZ machine.
De hammer A3-31 kost 3442 incl btw met de gewone messen. De A3-26 zag ik er in mijn scherm niet tussen staan.
Ik heb vorig jaar ruim 300 euro betaald voor een 3-fase aansluiting in mijn meterkast. Geen verdere maandelijkse kosten. De verdere vernieuwing van de gehele meterkast heb ik zelf gedaan en dan kan dat tegen relatief geringe kosten (kijk online bij elektramat). Helaas kon ik geen nieuwe hoofdzekering met automaten krijgen. Hiervoor zou de gehele kabel naar de weg vervangen moeten worden en naar die kosten heb ik niet gevraagd want die zijn hoog.
Bedankt voor uw antwoord! Ene kant als mensen iets negatiefs over ee stuk gereedschap hebben, dan is het juist waardevol om het te delen. Ik heb gelukkig nog de tijd om na te denken en te sparen. Maar ik denk dat de 380v wel echt een dikke plus is om te hebben. Het electra deel maak ik me niet druk om, is zo gefixt :)

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.