Hammer machines

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Mathieu dit is de enige uitleg van Felder daar moeten we het mee doen !



Hallo Rudy,

die K3 winner mit 3x400 V kommt ohne einen Notaus-Schalter. Nur in den 3 x 230V und der 1 x 230V Version ist ein Notausschalter inkludiert.

Bei weiteren Fragen stehe ich dir gerne zur Verfügung und wünsche dir einen schönen Tag!

Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Matthias Misof
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Nu we het hier toch over Hammer (K3 basic) hebben... Weet iemand uit eigen ervaring of hier een Incra 1000HD hoekaanslag op past? Voor zover ik goed heb kunnen meten is de geleider wat in het blad moet vallen 18mm breed en 9mm hoog.

Ik ben zeer benieuwd :) alvast hartelijk dank voor het meedenken/kijken!

Met vr gr,

Atmoz
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Nu we het hier toch over Hammer (K3 basic) hebben... Weet iemand uit eigen ervaring of hier een Incra 1000HD hoekaanslag op past? Voor zover ik goed heb kunnen meten is de geleider wat in het blad moet vallen 18mm breed en 9mm hoog.

Ik ben zeer benieuwd :) alvast hartelijk dank voor het meedenken/kijken!

Met vr gr,

Atmoz

Ik heb het net ff gemeten: de geleiderrai in de glijtafel is 11 breed(smalste punt) en 18 diep.

Dus ik denk dat het antwoord nee is.
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Ik heb het net ff gemeten: de geleiderrai in de glijtafel is 11 breed(smalste punt) en 18 diep.

Dus ik denk dat het antwoord nee is.

Thanks voor de snelle reactie en natuurlijk het nameten evs :)

Das jammer om te horen.
Maar aan de andere kant... Als daar dan wel zo'n glijtafel op zit, zou ik daar die hoekaanslag op kunnen maken waardoor die miter/T-track niet meer nodig is? Want beide doen volgens mij hetzelfde toch? Alleen kan hij er dan niet meer zo makkelijk af i.v.m. goed afstellen iedere keer. Of zie ik iets over het hoofd?

Nogmaals dank voor het meedenken!
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Atmoz,
Wat is er mis met de meegeleverde hoekaanslag?
Die werkt prima, waarom moeilijk doen met een Incra?
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Nou, dat is eigenlijk een lang verhaal ;)

Maar om het kort te houden: ik heb dus een Bosch GTS10J zaagtafel en ben daar zeer tevreden over, behalve de hoekaanslag is niets.
Dat ding rammelt een beetje in de T-track en is daardoor niet super nauwkeurig.

Toen ontdekte ik een tijdje geleden het prachtige merk Incra. Ik was meteen verkocht en deed een redelijke bestelling :p
Daar zat dus ook de 1000HD bij. Maar helaas past deze niet op die Bosch zaagtafel. Toen ben ik verder gaan zoeken naar oplossingen, en een daarvan was een andere zaagtafel.

Via de Mafell Erika tafels (en ook heel even de Festool pricizio) kwam ik al snel uit op de wat grotere machines (HBM 600, Axminster, etc...)
Toen ik daar verder naar ging zoeken kwam ik dus weer uit op merken als Robland, Holzsman, Hammer etc... En daarvan leek me de Hammer K3 Basic echt een mooie zaag.

Dus daar ben ik me uiteindelijk een beetje in gaan verdiepen, zodoende mijn vraag in dit topic.

Ik ben er nog niet helemaal uit, want het feit dat die Incra (wat ik dus al hier thuis heb) niet past maakt het niet makkelijk.

Aan de andere kant: ik vind 't fijn om te lezen dat die bijgeleverde aanslag ook ok is :)
Dus misschien moet ik even kijken of ik die Incra kan retour sturen, of ergens verkopen, hij is tenslotte nog 100% nieuw en nog nooit gebruikt :cool:

Als ik voor de K3 basic ga zou het wel de 230v versie nemen. Zijn naar nog flinke minpunten aan?
Ik heb vandaag voor een prijs gebeld, en dat zou zo'n € 3000,- ex. BTW zijn, is dat een beetje gangbaar?

Thanks again!!

Atmoz
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Nou, dat is eigenlijk een lang verhaal ;)

Maar om het kort te houden: ik heb dus een Bosch GTS10J zaagtafel en ben daar zeer tevreden over, behalve de hoekaanslag is niets.
Dat ding rammelt een beetje in de T-track en is daardoor niet super nauwkeurig.

Toen ontdekte ik een tijdje geleden het prachtige merk Incra. Ik was meteen verkocht en deed een redelijke bestelling :p
Daar zat dus ook de 1000HD bij. Maar helaas past deze niet op die Bosch zaagtafel. Toen ben ik verder gaan zoeken naar oplossingen, en een daarvan was een andere zaagtafel.

Via de Mafell Erika tafels (en ook heel even de Festool pricizio) kwam ik al snel uit op de wat grotere machines (HBM 600, Axminster, etc...)
Toen ik daar verder naar ging zoeken kwam ik dus weer uit op merken als Robland, Holzsman, Hammer etc... En daarvan leek me de Hammer K3 Basic echt een mooie zaag.

Dus daar ben ik me uiteindelijk een beetje in gaan verdiepen, zodoende mijn vraag in dit topic.

Ik ben er nog niet helemaal uit, want het feit dat die Incra (wat ik dus al hier thuis heb) niet past maakt het niet makkelijk.

Aan de andere kant: ik vind 't fijn om te lezen dat die bijgeleverde aanslag ook ok is :)
Dus misschien moet ik even kijken of ik die Incra kan retour sturen, of ergens verkopen, hij is tenslotte nog 100% nieuw en nog nooit gebruikt :cool:

Als ik voor de K3 basic ga zou het wel de 230v versie nemen. Zijn naar nog flinke minpunten aan?
Ik heb vandaag voor een prijs gebeld, en dat zou zo'n € 3000,- ex. BTW zijn, is dat een beetje gangbaar?

Thanks again!!

Atmoz

maak anders een eigen topic aan. De hammer is echt een fijne machine. Wil er (semi) binnenkort een review schrijven (B3). Er is 1 ding wat me echt tegen valt is de stofafzuiging die is echt wel minder goed.
In dit filmpje is in het begin goed te zien van de hoek aanslag.
http://hammer-houtbewerking.nl/nl-n...aag-met-comfort-pakket-k3-winner-comfort.html

Marius Hornberge op you tube heeft ook een mooie review van een K3 basic: https://www.youtube.com/watch?v=f8c9-BGJLeM
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Persoonlijk vind ik het, bij de prijzen waar we hierover praten, van de zotte dat men beknibbelt op een noodstop, ongeacht regelgeving en of men aan een bedrijf of een particulier levert.

Ik vind het ook een beetje jammer dat ze die schakelaar weglaten veilig of handig(wat is 13euro op dergelijke aankoopprijs)?
Mvg,
Rudy
Ik heb ondertussen de schakelaar geleverd gekregen 13euro voor de schakelaar en 15,50 vracht en verpakkingskosten.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
15,50 voor vracht- en verpakkingskosten?
Ja logisch, de schakelaar weegt natuurlijk al gauw een kilo of 50 en daar moet natuurlijk ook een pallet onder.:p
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Als ik voor de K3 basic ga zou het wel de 230v versie nemen. Zijn naar nog flinke minpunten aan?
Ik heb vandaag voor een prijs gebeld, en dat zou zo'n € 3000,- ex. BTW zijn, is dat een beetje gangbaar?
Nu heb ik je op Fok een paar weken geleden nog horen beweren dat je je niet kon voorstellen dat je nu en in de toekomst grote stationaire machines gaat gebruiken die 400V nodig hebben:confused:
Dit begint er aardig op te lijken:D

Doe jezelf nu een lol, gooi er een paar honderd € tegenaan en ga krachtstroom aanleggen in die nieuw te bouwen schuur.
3kw op 230v is ook al aardig aan de max, dat moet sowieso op een eigen groep, heb je daar genoeg kabels voor liggen naar de nieuwe schuur toe ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.