Hammer C 3-41

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Ik ben nieuw op dit forum,vanuit Belgisch Limburg . Ik heb een Hammer gekocht ( levering oktober...)
Ik heb een vraag aan mensen die de Hammer C 3 conform met een looptafel van 2 meter hebben.
Nu ben ik aan het plannen waar hij het beste staat .
Weet iemand hoeveel ruimte je moet uittrekken voor comfortabel te werken zodoende dat je er rond kunt lopen ?

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Liefst zo veel mogelijk. Hoeveel ruimte heb je, wat zijn de keuzes/overwegingen?
De ruimte heeft tssmuren die het moeilijk maken .Als ik goed plan moet ik minder rekken demonteren en verzetten.
Het is niet de bedoeling dat ik er enorm veel plaats rond moet hebben maar aan de vandiktebank zijde denk ik toch wel 80 cm.
Ik zie op u- tube dat het soms een gekruip is om handig te werken.

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.947
1.182
Leeuwarden
Proficiat met je aankoop en wat moet je lang wachten:rolleyes: Ik heb een C3 31, hierbij een foto van de afmetingen. Voor het 41 model moet je 10cm bij de breedte optellen. Mijn machine staat op een wielstel en ik ben daarmee wat flexibeler in mijn niet al te ruime werkplaats. Je zult even goed naar de maten moeten kijken en berekenen wat de breedte inclusief oplegtafel wordt. In de paktijk til ik die er vaak af en staat die langs de kant omdat ik ik niet vaak met plaatmateriaal hoef te werken.

Fons

659B4D27-E742-4A1F-ADDB-F4AD175B9B9F.jpeg

• Leuk
Waarderingen: baas

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Proficiat met je aankoop en wat moet je lang wachten:rolleyes: Ik heb een C3 31, hierbij een foto van de afmetingen. Voor het 41 model moet je 10cm bij de breedte optellen. Mijn machine staat op een wielstel en ik ben daarmee wat flexibeler in mijn niet al te ruime werkplaats. Je zult even goed naar de maten moeten kijken en berekenen wat de breedte inclusief oplegtafel wordt. In de paktijk til ik die er vaak af en staat die langs de kant omdat ik ik niet vaak met plaatmateriaal hoef te werken.

Fons

Bekijk bijlage 97613
Dankjewel voor het opzoeken!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.861
1.241
Riemst
Aan de kant van de schaaf heb je niet zoveel ruimte nodig. Maximum een meter (bij mij is het nog wat minder). Aan de kant van de zaagtafel minstens de breedte van de rolwagen, maar als je langere stukken wil opleggen natuurlijk meer. Voor en achter minsten 1,5 meter voor de slag van de loopwagen. Wil je lange stukken schaven, dan heb je minstens de lengte van het werkstuk voor en achter de machine nodig. Het kan handig zijn om de machine voor een deuropening te plaatsen. Dan kunnen de lange stukken door de deurbij het schaven (ik zet dan de buitendeur open).

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.256
2.603
Klein-Brabant, Vlaanderen
Neen,deze heb ik niet erbij gekocht.
was maar een vraag
daardoor zou je aan de schaafkant nog meer ruimte nodig gehad hebben
tegenwoordig zijn er alternatieven

bij plaatsing van mijn machine - ik veronderstel dat je ze laat leveren - heb ik de wagen volledig in- & uitgerold, en ben ik er rond gelopen om te zien of er overal voldoende ruimte was
de breedte was een andere eerdere uitdaging
ik heb steunpilaren staan, en in de breedte had ik daartussen net 4 cm over (linkerkant wagen tot rechterkant uitgang vandikte)

je hebt een mooie aankoop gedaan !

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.861
1.241
Riemst
Ik heb die wel, maar sinds ik een Festool Domino heb niet meer gebruikt. Tenzij je deuren, poorten of andere werkstukken die grote verbindingen nodig hebben gaat maken , kan je beter in een Domino investeren. Veel sneller en veelzijdiger dan een langgat.

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Ik heb die wel, maar sinds ik een Festool Domino heb niet meer gebruikt. Tenzij je deuren, poorten of andere werkstukken die grote verbindingen nodig hebben gaat maken , kan je beter in een Domino investeren. Veel sneller en veelzijdiger dan een langgat.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.