Hammer A3-31

rennes

Nieuw lid
23 jan 2021
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar een Hammer A3-31 met silent power as. Alle info over een mooie 2e hands machine is welkom.


bvd

Rene
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en op zoek naar een Hammer A3-31 met silent power as. Alle info over een mooie 2e hands machine is welkom.


bvd

Rene
Misschien eerst jezelf eens voorstellen voor je dit soort vragen gaat stellen?
Wat maak je, wat wil je gaan maken, etc.
Dat geeft vaak wat beter resultaat.
 

antwerpenpjvan

Actieve deelnemer
9 jan 2017
221
102
Nijmegen
Ik heb eergisteren een A3-31 met spiraalas besteld bij felder. Wordt geleverd half juni... Gelijk bestellen en even geduld dus zou ik zeggen... :)

dat is een mooi vooruitzicht!

Wat kost dat als ik vragen mag? Kan het nergens vinden.

En wat is het voordeel van de spiraal as?
 

Pierewaai

Actieve deelnemer
23 feb 2019
232
58
dat is een mooi vooruitzicht!

Wat kost dat als ik vragen mag? Kan het nergens vinden.

En wat is het voordeel van de spiraal as?
Exclusief voor schaafmachines van Felder. De Silent-Power® schaafas met spiraalmessen reduceert de geluidsoverlast bij schaafbewerkingen met meer dan de helft en zorgt met een doorgaande, trekkende snede voor splintervrije schaafbeelden in elke houtsoort. Met deze revolutionaire ontwikkeling van Felder geniet u van alle voordelen van een schaafas met spiraalmessen bij aanzienlijk lagere bedrijfs-, investerings- en instelkosten. De voordelen van de Silent-Power® schaafas in één oogopslag ...

  • Sensationeel stil door de gehalveerde geluidsbelasting
  • 20-voudige levensduur van de messen
  • Vier heel nauwkeurige snijkanten per me
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
400
Is ook verkrijgbaar op Hammer machines. En Jet, Grizzley, aftermarket voor Dewalt bijv, en ook gewoon nog een hele hoop andere/professionele machines.
 
  • Leuk
Waarderingen: antwerpenpjvan

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.789
749
Enschede, Twente
dat is een mooi vooruitzicht!

Wat kost dat als ik vragen mag? Kan het nergens vinden.

En wat is het voordeel van de spiraal as?
Op de site van Felder/Hammer kun je de prijzen zien nadat je je geregistreerd hebt (ofwel aangemedld bent). Maar enkel voor de basis-uitvoeringen van de machines.

 

Batavus

Actieve deelnemer
29 dec 2019
197
189
Driebergen Rijsenburg
Op de site van Felder/Hammer kun je de prijzen zien nadat je je geregistreerd hebt (ofwel aangemedld bent). Maar enkel voor de basis-uitvoeringen van de machines.

Op de site van Felder/Hammer kun je de prijzen zien nadat je je geregistreerd hebt (ofwel aangemedld bent). Maar enkel voor de basis-uitvoeringen van de machines.

Idd, even registreren dan zie je de basis prijzen. Ik ga niet online zetten welke prijs ik betaald heb, maar ik zou je aanraden om contact op te nemen met Felder NL.

Het zijn vriendelijke lui en ze zijn erg behulpzaam. Dat gezegd hebbende, het is de moeite waard om een afspraak te maken om ze in de showroom te bekijken. Weet niet of dat met corona nog gaat (ik was er een tijdje geleden)

Je kan dan vanzelf zien wat je belangrijk vind aam zo’n machine en alle opties die je wilt kunnen dan besproken worden, aan de hand daarvan zullen ze een offerte voor je maken.

Ik vindt t goede waar voor t geld. Er zijn idd ook andere spiraalassen op de markt maar ik wilde tevens een nieuwe machine. Ik heb mn scheppach geupgrade om tijdens de levertijd nog te kunnen vlakken. Heb nu een Sicar 1500, leuk mooi ding, schaaft mooi, maar ik kijk uit naar mn A3 :)

1DB66B72-A42B-47F3-8DEF-FE1EDF8762C8.jpeg
 

JPN

Actieve deelnemer
24 mrt 2018
66
60
Ik kan je nu alvast vertellen dat je er geen spijt van gaat krijgen. Bevalt goed.
 

Luuk2001@

Nieuw lid
10 okt 2021
18
12
Belfeld
Idd, even registreren dan zie je de basis prijzen. Ik ga niet online zetten welke prijs ik betaald heb, maar ik zou je aanraden om contact op te nemen met Felder NL.

Het zijn vriendelijke lui en ze zijn erg behulpzaam. Dat gezegd hebbende, het is de moeite waard om een afspraak te maken om ze in de showroom te bekijken. Weet niet of dat met corona nog gaat (ik was er een tijdje geleden)

Je kan dan vanzelf zien wat je belangrijk vind aam zo’n machine en alle opties die je wilt kunnen dan besproken worden, aan de hand daarvan zullen ze een offerte voor je maken.

Ik vindt t goede waar voor t geld. Er zijn idd ook andere spiraalassen op de markt maar ik wilde tevens een nieuwe machine. Ik heb mn scheppach geupgrade om tijdens de levertijd nog te kunnen vlakken. Heb nu een Sicar 1500, leuk mooi ding, schaaft mooi, maar ik kijk uit naar mn A3 :)

Bekijk bijlage 97743
Mocht je deze een keer weg willen doen heb ik eventueel wel interesse.

mvg Luuk
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Mooi man, gefeliciteerd. Ik vraag me dan altijd af als er zulke duren gereedschappen gekocht wo
 

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
610
61
Flakkee
Nou, inderdaad! Wat gek. Wat ik me afvroeg. Ik lees geregeld dat men een Hammer VVD aanschaft. Ik vraag me dan af of dit een hobbyist is of een ondernemer. Best een investering om hem puur voor de hobby te gebruiken denk ik dan.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
Nou, inderdaad! Wat gek. Wat ik me afvroeg. Ik lees geregeld dat men een Hammer VVD aanschaft. Ik vraag me dan af of dit een hobbyist is of een ondernemer. Best een investering om hem puur voor de hobby te gebruiken denk ik dan.
Een Hammer is in principe geen productiemachine, alhoewel hij voor een kleinere werkplaats zou kunnen voldoen.
Ik denk dat veel gebruik door serieuze hobbyisten is, een fatsoenlijke VVD is nu eenmaal niet goedkoop....
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Het zal vast te maken hebben met het wegvallen van goede Europese merken zoals Kity en Inca en de opkomst van de Chinese machines. De Chinezen worden steeds beter maar ze zijn het tot op heden vaak net niet. De 2e handse Inca's en Kity's zijn kwalitatief wel goed, maar gedateerd en vaak niet compleet. Niet iedereen ziet het zitten om ze op te knappen. Zo bezien komen de Hammer machines vrij snel in beeld als je een degelijke, nieuwe en moderne machine wilt die toch nog enigzins te betalen vakt Met de A26 hebben ze helemaal het gat nog verder gedicht.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.789
749
Enschede, Twente
Nou, inderdaad! Wat gek. Wat ik me afvroeg. Ik lees geregeld dat men een Hammer VVD aanschaft. Ik vraag me dan af of dit een hobbyist is of een ondernemer. Best een investering om hem puur voor de hobby te gebruiken denk ik dan.
De 'afschrijving' op een Hammer A3 XX is relatief klein, dwz dat je hem tweedehands voor een goede prijs kwijt kunt (komt door de kwaliteit er van). Dat betekent dat-ie eigenlijk niet zo duur is als zeg een Chinesium-machine zoals een Bernardo etc.
(Ik ben in ieder geval heel blij met mij A3 31 SC — vooral de mogelijkheid om heel precies te werken heeft bijgedragen aan beter eindresultaat.)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.