Hammer a3-31 vraag over afzuiging

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Inderdaad, ik heb de tafel altijd omlaag staan bij het vandikteschaven, het lijkt bij jou idd dat deze verder omhoog zit.
Die 170 mm is overigens de afstand die nodig is om de bak te draaien, in de praktijk gaat dat al bij 145mm.
Precies! en daarom had ik m ook niet zo diep staan, er lijkt namelijk niets aan de hand dan. Bij de jet kreeg je de kap gewoon niet gedraaid als je niet diep genoeg ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.770
740
Enschede, Twente
Precies! en daarom had ik m ook niet zo diep staan, er lijkt namelijk niets aan de hand dan. Bij de jet kreeg je de kap gewoon niet gedraaid als je niet diep genoeg ging.
Je mag aannemen dat Hammer bij het samenstellen van de gebruiksaanwijzing goede redenen had om 170 mm aan te geven. Telefoontje naar Barneveld?
(Ik zwengel trouwens altijd verder dan 170 - als je toch al cardio doet, kan dat er ook nog wel bij…)
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Inderdaad, ik heb de tafel altijd omlaag staan bij het vandikteschaven, het lijkt bij jou idd dat deze verder omhoog zit.
Die 170 mm is overigens de afstand die nodig is om de bak te draaien, in de praktijk gaat dat al bij 145mm.

Ja ik doe ook altijd iets van 140, interessant. Misschien lost dat t probleem wel op…
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Zo vreemd, ik heb dezelfde machine en heb dit nooit voor. Ik draai de tafel altijd terug naar 200 en kantel dan gewoon de afzuiging. Als ik het goed voorheb zit er een soort klep in de afzuiging die dmv de zwaartekracht mee kantelt met de afzuiging. Zeker dat deze niet vast zit in 1 stand?
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Fluo, de reden dat het bij jou goed gaat en bij mij niet goed (ging) is omdat ik de tafel niet diep genoeg naar beneden draaide. Daardoor kon de kap niet genoeg om de spiraalas heen kantelen waardoor er veel schaafsel kon ontsnappen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.