Hammer A26

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Heb gekeken naar robland, maar pastte niet voor mijn behoeften, zijn er andere waar ik niet van weet?
scm
als je dan toch de weg in de vlaanders kent
> waregem
> roeselare
iets verder of dichter ? (vermits in jouw profiel niet jouw regio staat, weet niemand van ons wat ver of dicht is)
> wijnegem
> aalst
 
  • Leuk
Waarderingen: egg72

egg72

Actieve deelnemer
23 aug 2019
52
8
Kruibeke
scm
als je dan toch de weg in de vlaanders kent
> waregem
> roeselare
iets verder of dichter ? (vermits in jouw profiel niet jouw regio staat, weet niemand van ons wat ver of dicht is)
> wijnegem
> aalst
merci voor de links, ik kom van kruibeke, tegen antwerpen aan, heb m'n profiel ineens aangepast, idd handiger. niet altijd even gemakkelijk om het juiste toestel te kiezen, ik doe nu goede 6j houtbewerking (met paar jaar avondschool achter de kiezen), meer als een wat uit de hand lopende hobby, maar werk graag met degelijk materiaal, mindere punten storen me teveel weet ik uit ervaring. m'n atelier is recent uitgebreid, maar nog steeds maar 25m2 dus kan niet enorm veel materiaal kwijt. tot nu toe heb ik steeds alle ruw hout (na overmaat zagen) met de hand haaks geschaafd (heb goede set) en erna door een vandiktebank gestuurd, maar voor een tafel bv ben je daar al snel 2 volle dagen mee bezig om alles op maat te krijgen. een schaafbank zou het allemaal wat makkelijker maken, overweeg Hammer omdat ik goede ervaring heb met hen, maar ben er nog niet uit of dit de grote investering waard is. ik bekijk de andere adressen
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
voor scm is rogiers de invoerder
lekime & goossens-santens zijn het dichtstbij, en zijn verdelers
voor zover ik het kan inschatten, zal je bij hen even veel betalen als bij rogiers

die 2 verdelen ook robland, maar daar vond je blijkbaar niet wat je zocht

voor felder (hammer) is db&s de invoerder
bij mijn weten werken die niet met (verder-)verdelers
alhoewel ik jaren geleden bij goossens-santens te horen kreeg dat zij ook felder zouden kunnen verkopen

een leverancier dichtbij geeft een goed gevoelen
maar naar een goede machine moet je jarenlang niet omkijken, enkel gebruiken
 

egg72

Actieve deelnemer
23 aug 2019
52
8
Kruibeke
1 van de twee is bouwjaar 2012, maar niet zeker dat dit klopt: de ‘oudere’ modellen hadden gescheiden tafels geloof ik, die gingen niet samen omhoog zoals bij de nieuwere. Anders wel prijzig voor toestel 8j oud.
heb t even nagevraagd daar en enkel het model van 2012 is echt tweedehands van een klant welke er een andere heeft gekocht veronderstel ik. dus kleine 8j gebruikt. met tafelverlenging en ze dachten ook klokje, maar geen spiraalas. lijkt me dan echt wel duur. de nadere toestellen zijn idd nieuw, maar niet te bestellen als Belg zijnde.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
SCM wordt in Duitsland onder de naam Holzkraft verkocht en is daar aanzienlijk goedkoper. Ze hebben geen 26 cm model, maar je zou een naar de Holzkraft minimax FS30g TERSA kunnen kijken. Die heeft tersa messen en kost €2500 incl. BTW. De prijs op de link is adviesprijs en de machine is elders goedkoper te krijgen. Het model is enkel in 400V te krijgen. Er is ook een FS 30 C (€3200) en dat is het grotere broertje (veel sterkere motor, langere tafel, meer hoogte vandikte). Het voordeel van deze machines zijn de Tersa messen en die hoef je niet te stellen. Beide modellen zijn optioneel te voorzien van Xilent-messen (spiraalas) en dat kost, dacht ik, rond de €500 extra.

Verwar Holzstar en Holzkraft niet. Beide merken worden geimporteerd door Stuermer Machinen, maar alleen Holzkraft wordt gemaakt door SCM. Holzstar heeft de ADH 26C, maar dat is een in China gemaakte machine en is van een hele andere bouwkwaliteit (vergelijkbaar met Bernardo, Holzmann, HBM, etc.).
 
Laatst bewerkt:

egg72

Actieve deelnemer
23 aug 2019
52
8
Kruibeke
heb na het uitgebreid kijken verschillende tips andere merken vandaag de bestelling van de A3 26 geplaatst met silene power as, de minimax leek me idd wel wat, maar dus krachtstroom welke ik niet heb en ook niet kan/wil aanleggen, de robland nxsd310 nog serieus liggen overwegen, maar flink duurder omdat het een 31cm-model is. de hammer is al pak meer dan ik origineel verwachtte. bedankt voor alle hulp wel!
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Dat is weer een mooie stap! Ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Wanneer krijg je hem?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.