Hallo, ik ben Koen

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
52
47
Nijmegen
Zit al een tijdje op dit forum en neem nu pad de tijd om me voor te stellen. Excuus dat het zo lang heeft geduurd.

Mijn naam is Koen, ik ben geboren in 1969 en woon in Nijmegen. Tijdens de COVID crisis ben ik me serieus met houtbewerken gaan bezighouden. Het was altijd al wel een hobby om dingen te maken maar nu had ik tijd om me er echt in te verdiepen. Allereerst mijn Bosch cirkelzaag met prutsliniaal op marktplaats verkocht en een Festool invalzaag met lineaal gekocht (daar moest aardig wat geld bij…). Ik heb toen dit kastje gemaakt van beuken multiplex, MDF en HPL:


IMG_8759.jpg


Toen zo de smaak te pakken gekregen dat ik ook een Festool zaagtafel heb gekocht. Een frees ingebouwd in een zelfgemaakte freestafel had ik al. Daarmee voor kennissen nog een paar dingen gemaakt:

cc2a61a4-b1a8-47fd-a159-236d264a1d8e.JPG

d978c7bd-eb69-4e21-b2f0-3e78dac9ea2a.JPG


Ik heb altijd veel met gelakt/HPL plaatmateriaal gewerkt maar krijg steeds meer liefde voor echt hout. Met notenfineer een nachtkastje voor mijn broer gemaakt:
IMG_9382.jpg



Sinds kort ook meer met massief hout bezig. Bij een cursus schaven van Baptist veel geleerd en dat verder geoefend met het maken van een snijplank uit noten/kersen/essen. Mijn laatste projectje was een olijfessen krukje voor onze kat zodat ze naar buiten kan kijken:
83499989-29fd-41cb-abf5-f33c999fd355.jpg

Tot zover. Als laatste wil ik graag mijn waardering uitspreken voor dit fantastische forum. Geen vraag te dol of er is wel iemand met een antwoord en supertip, en meestal binnen een dag of zelfs een paar uur. Een aantal van de dingen hierboven hebben jullie misschien al in andere topics voorbij zien komen. Heel erg bedankt voor alle hulp. Ik hoop nog veel meer te leren en bij te dragen.
 

Ron J

Actieve deelnemer
3 apr 2022
27
10
KERKRADE
Goedemorgen Koen,

Oeps pas begonnen?! Chapeau, ben ook pas begonnen en benieuwd of ik op termijn jouw niveau kan bereiken. In ieder geval een marker gezet door jouw bijdrage.

Ik ben van plan om een routertafel te gaan maken of kopen zou jij -of natuurlijk andere deelnemers- mij suggesties, tekeningen, filmpjes of merken aan de hand willen doen? Natuurlijk heb ik zelf al rond gestruind op internet maar daar schiet ik helaas niet echt wat me op.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Ook welkom op het forum,
Kat kan wel een kussentje of zo iets op de uitkijk kruk gebruiken toch?
Verder ziet het er goed uit
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.163
868
Ulvenhout
Welkom Koen,

Waanzinnig mooi werk heb je al gemaakt.
Die kasten doen me erg denken aan wat ik laatst heb gezien bij Deja-Vu in de Houtstraat (jou vast wel bekend). Kasten van het Spaanse merk Treku.
Ik hoop nog veel van je te zien langskomen.
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
52
47
Nijmegen
Dank voor jullie aardige woorden. Het is niet zo dat ik pas een paar jaar geleden begonnen ben, was al langer dingen aan het maken maar sinds een paar jaar stop ik er meer tijd in en is het een serieuzere hobby geworden.

Het kattenkrukje heeft inderdaad een kussentje gekregen, anders bleef ze er toch niet lang op liggen.
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
52
47
Nijmegen
Welkom Koen,

Waanzinnig mooi werk heb je al gemaakt.
Die kasten doen me erg denken aan wat ik laatst heb gezien bij Deja-Vu in de Houtstraat (jou vast wel bekend). Kasten van het Spaanse merk Treku.
Ik hoop nog veel van je te zien langskomen.
Treku is inderdaad een inspiratie. Dat zijn fantastisch mooi gemaakte (en prijzige) kasten
 

Koenfu

Actieve deelnemer
11 jan 2022
52
47
Nijmegen
Goedemorgen Koen,

Oeps pas begonnen?! Chapeau, ben ook pas begonnen en benieuwd of ik op termijn jouw niveau kan bereiken. In ieder geval een marker gezet door jouw bijdrage.

Ik ben van plan om een routertafel te gaan maken of kopen zou jij -of natuurlijk andere deelnemers- mij suggesties, tekeningen, filmpjes of merken aan de hand willen doen? Natuurlijk heb ik zelf al rond gestruind op internet maar daar schiet ik helaas niet echt wat me op.
Ik heb een heel simpele freestafel gemaakt die aan 1 kant op de werkbank steunt en aan de andere kant twee uitneembare poten heeft. De langsgeleider schuift over 2 sleuven met aan de onderkant een blokje met een slotbout en aan de bovenkant een vleugelmoer om het vast te draaien. Ik heb er mijn oude Bosch POF1300 frees ingehangen. Kan allemaal veel geavanceerder maar voor mij voldoet dit prima.IMG_0417.jpgIMG_0419.jpg
 

Ron J

Actieve deelnemer
3 apr 2022
27
10
KERKRADE
Hoi Koen,

Dank je wel, daar heb ik echt veel aan. Ziet er degelijk en simpel uit qua constructie. Rails etc kan ik makkelijk zelf toevoegen. Ik zie overigens dat je dadelijk een hele fanclub hebt! Nou ben ik zelf niet van dat soort clubs maar je brengt me in verleiding. Dus in ieder geval een trouwe volger erbij.

Grts

Ron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.