Hakblok gevraagd

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
206
73
Noordwolde (Fr)
Zojuist een paar dooie bomen omgehaald, voor de warmte in huis over 2 jaar. Maar eerst opwarmen door zagen en kloven. Dus ben ik op zoek naar een stevig hakblok (eiken of zo) in ZO Friesland. Heeft iemand iets liggen dat hij kwijt wil?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hiertebreeddaartelang
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Zojuist een paar dooie bomen omgehaald, voor de warmte in huis over 2 jaar. Maar eerst opwarmen door zagen en kloven. Dus ben ik op zoek naar een stevig hakblok (eiken of zo) in ZO Friesland. Heeft iemand iets liggen dat hij kwijt wil?

Zit er niet een mooie schijf in je dooie bomen die zich daarvoor laat lenen?
Uiteindelijk is het “maar” een hakblok en met dat mooie stuk eiken kun je weer betere/mooiere dingen doen.
 

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.175
873
Ulvenhout
Waarom pak je niet een brede stronk? Dat ik heb ik last gedaan, die kan je precies op de door jou gewenste hoogte afzagen...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Beste naamgenoot, er staat een blok in Lemmer.
Even buiten de rook van ZO Friesland.
Wellicht is de lak duurder dan het hout, maar toch..
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.079
414
In ZO Friesland hebben ze heel veel water. Dus ook heel veel meerpalen. Ik heb een stukje meerpaal als hakblok. Ik zou eens informeren bij een lokale aannemer.
 

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
206
73
Noordwolde (Fr)
In ZO Friesland hebben ze heel veel water. Dus ook heel veel meerpalen. Ik heb een stukje meerpaal als hakblok. Ik zou eens informeren bij een lokale aannemer.
Weet ik alles van. In onze woonboot in Spaarndam hadden wij ook zulke palen en zo'n blok. Maar nu wonen we op het zand (ZW friesland heeft veel water). Geen meerpalen in de buurt. Maar aan een aannemer had ik nog niet gedacht.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.184
355
Etten-Leur
Zojuist een paar dooie bomen omgehaald, voor de warmte in huis over 2 jaar. Maar eerst opwarmen door zagen en kloven. Dus ben ik op zoek naar een stevig hakblok (eiken of zo) in ZO Friesland. Heeft iemand iets liggen dat hij kwijt wil?
Heeft iemand al voorgesteld om een halve meter of zo van die boom af te zagen? dan heb je een hakblok.
 

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
206
73
Noordwolde (Fr)
Had ik zelf al bedacht. Maar het is waaibomenhout. Ik ben juist op zoek naar een lekker stuk hardhout waar ik op kan meppen.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jan,
Ik bedoelde de rijkosten voor een blok uit Lemmer overtreffen de waarde van het blok hout zelf.
Oftewel: de lak is duurder dan de brief. Of je moet al toevallig in de buurt zijn.
Wat te cryptisch wellicht van mijn kant.
vr.gr. Jan Pranger.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
984
Omgeving Eindhoven
Vraag eens bij de lokale hovenier/boomverzorger, de gemeente of een natuurbeheerorganisatie.
Half maart is al wel laat om nog veel te zagen in natuurbeheer, maar misschien hebben ze nog wat stammen ergens liggen waar een stukje vanaf gezaagd mag worden.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.085
400
hier in noordholland legt op dit moment nog genoeg langs de weg na de storm van vorige week.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.