hadden oude Festo geleiderails geen glijstrip?

jorisvh

Post veel
Joris, in het citaat staat juist dat het geleidingsprofiel op de makitarails smaller is.
en dat is ook mijn ervaring, maar ja.
oeps, ik had ze inderdaad omgewisseld.
zonder bijstellen zit een machine die afgesteld is op makita rail inderdaad wat te vast op een festo(ol) rail.
ik weet dat ik wat moet bijstellen en doe dat ook maar dat lost dit probleem dus niet op.
de zool van de zaag glijdt gewoon niet lekker over de alu rail zonder dat dat iets anders tussen komt.

heb ondertussen alle strips binnen, nu nog de tijd vinden om de restanten te verwijderen en de nieuwe te kleven ...

jorisvh

Post veel
gisteren een aantal 2.800*2100 platen geleverd gekregen dus dat was een goed moment om de 3m rail gebruiksklaar te maken.
  • nieuwe antisplinterstrip
  • nieuwe antislipstrips. hoewel ik met 10m voldoende had voor 3 stroken heb ik het bij 2 gehouden omdat ik vreesde dat de antisplinterstrip niet meer goed aangedrukt wordt als er een dikkere strip vlak naast zit
  • en, last but not least, waar dit hele topic over ging, 2 glijstrips toegevoegd.
de zaag zit nu ~1mm hoger op de rail maar nog voldoende vast en glijdt nu echt lekker. heppie heppie heppie 😍.
de diepteinstelling klopt niet (meer) maar dat was al zo omdat de ontwerpers van makita bedacht hebben dat een track saw met 1 aanduiding die geldig is zonder track handiger is dan de dubbele aanduiding van festo 🙄🤔.

bedankt voor alle input!

nog een groepsfoto
IMG_1829.jpegIMG_1828.jpeg

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.