[GZ] Stofafzuiging

mvansoest

Actieve deelnemer
22 mrt 2020
64
59
29
Beste,

Voor mijn reeds aangekochte vlak- vandikte bank bij onze vrienden van gereedschappro ben ik opzoek naar een stofafzuiging welke minimaal 1000m3 per uur doet. Uiteraard met fijnstoffilter en de hele mikmak.

Heb jij er een staan die hieraan voldoet? Wil je er vanaf omdat je, stopt, iets anders wilt, hij overbodig is noem maar op? Dan hoor ik dat graag.

Als mensen überhaupt leuke suggesties hebben eventueel nieuw hoor ik dat ook graag.

Bij voorbaat dank!
 

jorisvh

Post veel
misschien wel nuttig om te vermelden of je een 1x230V of een 3x400V zoekt.
als je 3 fases hebt, neem dan zeker een 3-fasige. een 2HP ~1.500W afzuiging + een 2kW machine trekken samen 15A op 230V dus die op dezelfde 16A groep opstarten lukt wellicht niet.
1-2HP versies met stofzak vind je om de haverklap 2dehands voor weinig.
en een nieuwe fijnstoffilter kopen en monteren is zo gebeurd.
 

mvansoest

Actieve deelnemer
22 mrt 2020
64
59
29
@thomasz; ik ga er zo even naar kijken!

@jorisvh; elektra is geen enkel probleem. Er komt een onderverdeler in de garage met 3 fase. Maar eventueel 2 16A groepen aanleggen is ook geen enkel probleem op verschillende fase.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Die HBM200 is een hele mooie voorheen vlakvandiktebank. Ik heb ‘m ook gehad met prima resultaat. Dat ik ‘m vervangen heb was puur omdat ik een 400v als set bij m’n zaagtafel meegeleverd kreeg.
Ik zou niet twijfelen…
 

mvansoest

Actieve deelnemer
22 mrt 2020
64
59
29
Ik heb ook een 400V versie gevonden van de HBM. Ogenschijnlijke dezelfde machine.. Weet iemand toevallig of de micro filters ook op een "zak" variant te plaatsen is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.