grotendeels complete record no 405 combinatie schaaf potentiële waarde?

De waarde

• 50-100

Stemmen: 0 0,0%
  • 100-150

• 150-200

• 200-250

• 250-300

• 300+

• Totaal aantal stemmers
    0

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
153
121
Iets verderop en om de hoek
Hoi mensen, ik heb even een vraagje

Ik heb namelijk op het moment 2 types combinatie schaven: een record 405 en een stanley 55. Nu had ik die stanley gekocht omdat ik toch wat dingetjes prettiger vondt daarvan dan de 405 die ik al had, dus ondertussen pak ik die eigenlijk niet meer. Dus nu ben ik al een klein poosje aan het dubben of ik hem, waarschijnlijk via marktplaats dan, zal verkopen, omdat de doos in me kleine werkmeubeltje best veel ruimte opneemt. Had dat niet zo geweest had ik hem misschien wel gehouden, maar gezien ik nu de stanley heb die voor mij prettiger werkt, is het voor mij hoogstwaarschijnlijk gewoon handiger de record te verkopen zodat ik zowel weer wat geld voor kan krijgen, en dan natuurlijk ander gereedschap met unieke doeleinden kan kopen😅🤣

Maar mijn vraag is dus nu, hoeveel zou ie dan kunnen vangen? Heb hieronder zowel 2 foto's van toen ik hem net binnen gekregen had, maar ook een lijstje van de dingen die ontbreken en dergelijke

●- de window sash schaafijzer, plus dacht 1 of 2 van de kleinere normale en/of beading ijzers. Voor de rest zijn het een mix van stanley en record schaafijzers
●-het brass pinnetje die in de cam steady hoort te zitten
●- de voorsnijders zitten nu los in het doosje, want iedergeval 1 was beschadigd geraakt doordat ik een harde knoest geraakt had, dus 1 mist 1 van de 3 tabjes zeg maar. Kan alsnog wel weer gebruikt worden, want met de schroefjes zelf is niks mis, maar zelf vindt ik deze niet prettig werken door hoe ver ze uitstaken, was ook het beslissende gebeurtenis waardoor ik een stanley no55 wilde😅
●~ er zat een kleine scheur in de achterste handvat, maar dit was gelukkig makkelijk te repareren met wat secondelijm, heeft ook zowat geen enkele tekenen van de reparatie achter gelaten in de lak en zo
●- er zit geen orginele schroevendraaiertje of instructie boekje bij
●+ voor de rest is ie in uitstekende staat, zat ook helemaal geen roest te zien op, dus heb destijds ook echt geluk gehad met hoeveel ik er voor betaald had
●+ alle dieptestoppen en de slashing schaafijzer zitten erbij, ook de lange en korte stangen
●~ bij de geleider zit er een vervangende schroefje om de fijn instelling ervan vast te zetten, helaas staat dat nu niet op deze foto's
●~ bij de houders voor de stangen is bij 1 van de tabjes in de kist 1 stuk afgebroken, werkt alsnog wel maar klikt niet vast

Ik zou graag horen van jullie wat dan een juiste waarde zou zijn ervoor. Zoals ik al zei, als ik hem besluit te verkopen, zal dat via marktplaats dan gaan omdat ik daar prettig bij voel, en dan hoogstwaarschijnlijk ophalen. Dus mochten er potentieel mensen geïnteresseerd zijn, dan kunnen zij dat altijd vermelden, dan zal ik die personen ook taggen in een berichtje met de marktplaats link als ik besluit hem te verkopen

Met vriendelijke groet Teun

Bijlagen

• Screenshot_20260606_163035_Photos.jpg
    Screenshot_20260606_163035_Photos.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_20260606_163029_Photos.jpg
    Screenshot_20260606_163029_Photos.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.