Dag mensen, ik heb naar het voorbeeld van Paul Sellers een grondschaaf geknutseld. Viel me erg mee, de man heeft een mooie, rustig en duidelijke manier van uitleggen. Ik moet nog even de beitel harden en kartelmoeren halen bij Bauhaus. Vreemd genoeg is dat voor zover ik heb kunnen vinden de enige bouwmarkt die die dingen per stuk verkoopt. Niet bij Gamma, niet bij Praxis en al evenmin bij de lokale ijzerzaak. En die noemt zich dan "ijzerspeciaalzaak" Op internet gaan ze per 25 of 100 en als je er al drie kunt bestellen dan alleen voor bedrijven....Pfff.... Nou ja, ik heb ze gevonden en dan is het schaafje compleet. En als laatste dan inwrijven met gekookte lijnolie voor het behoud én de mooi.
Vleugelmoeren vervangen de voorste twee kartelmoeren, de ene achter die als stelmoer wordt gebruikt heb ik tijdelijk een stalen wigje in geplaatst om het te laten werken.
De eerste foto laat het werk van Sellers zien.

Vleugelmoeren vervangen de voorste twee kartelmoeren, de ene achter die als stelmoer wordt gebruikt heb ik tijdelijk een stalen wigje in geplaatst om het te laten werken.
De eerste foto laat het werk van Sellers zien.