grofvuil filter voor €20,-

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Is er al iemand die heeft geprobeerd om de aluminium slang te verwisselen voor een normale stofzuigerslang? Ik heb ook zo'n ding gekregen en hij werkt perfect. Hij staat nu aangesloten op de afkortzaag en toch 98% van het opgezogen stof beland in de "ton" in plaats van in de stofzuiger. Alleen nu wil ik hem ook tussen de stofzuiger en de invalzaag gebruiken, dus moet er een langere slang aan. Mijn idee was om een stofzuigerslang van 3 of 4 meter te kopen (gewoon een losse slang bij de onderdelenshop), het koppelstuk wat er nu op te zit om te bouwen zodat de stofzuigerslang er in past en ik een veel langere slang heb. Nu zit ik alleen met de vraag of er nog voldoende zuigkracht overblijft met zo'n lange slang. De slang van de stofzuiger naar het filter is namelijk al 2 meter, en als er dan nog 4 meter slang vanaf het filter gaat is dat al 6 meter.

Iemand die hier het antwoord op weet?
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Bij een normale krachtige stofuiger merk je dat niet zo erg.
Dat de zuigkracht afneemt.

Ik die in het verleden met 8 meter slang en nooit problemen mee gehad.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
hoe langer de slang, hoe meer debiet je verliest. Nu is de vraag of je dat zal merken, het voordeel van een pré-filter is dat de actuele zak van de stofzuiger bijna leeg blijft en dat je daar weer aan debiet wint omdat de lucht over een grotere oppervlakte kan doorstromen.
Maar waarom heb je zo lange slangen nodig? de uiteindes zijn meestal makkelijk open te prutsen om ze in te korten, als de slangen toch maar opgerold liggen dan verlies je nog meer aan debiet tov een strakke slang.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
De slang van de stofzuiger naar het filter is een standaard slang van 2 meter. Hier wou ik eigenlijk niet aan gaan prutsen, omdat ik dan geen slang meer heb die op de stofzuiger past. Ja een slang van 50cm, maar daarmee kan ik de vloer niet meer stofzuigen etc. Vandaar de keus voor de lange slangen. Ik was van plan om 3,5 of 4 meter slang aan het filter te doen zodat ik mobiel ben met de invalzaag. Vandaar de keus voor de "lange slangen".

Het is trouwens een Karcher 3500P (met automatische aan/uit functie als je de zaag start en stopt).

Bedankt voor de reacties heren! :)
 

doener

Actieve deelnemer
22 dec 2011
53
0
Eindhoven
MarcoZ zei:
Het is trouwens een Karcher 3500P (met automatische aan/uit functie als je de zaag start en stopt).
Ik heb dezelfde en om niet in gepruts en lekkende vacuümslangen te vervallen ben ik er niet aan begonnen. Ik zoek gewoon een langere slang die ik met een koppelstuk aan de zuiger kan zetten. Tegen de tijd dat ik het er niet meer mee kan redden, is het toch tijd voor een grote afzuiging.
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Die slangen zijn inderdaad te koop, maar dan zit je stofzuigerzak binnen een mum van tijd vol. Dat is het "probleem".
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.