Grizzly heeft nu ook een dual dowler ?

zeno

Actieve deelnemer
Kwam de Grizzly PRO T32540 tegen, zie hier:


Een duo dowler , vergelijkbaar met de mafel dd(f)40. Er is al de triton versie, die komt erg slecht uit de review. Zou dit wat zijn ? (Ken de kwaliteit van grizzly niet zo goed )

Als iemand meer info heeft, ben benieuwd!
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Ik denk dat deze zich kan meten met de triton.

Lijkt enigzins pp de dd40 qua fence maar de ddf40 is net wat beter en verder doorontwikkeld.

Wat gaat ie kosten?
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

zeno

Actieve deelnemer
Grizzly is geen topmerk - het is een beetje vergelijkbaar met HBM. Eigen inkoop in China, sommige apparaten zijn prima, andere wat minder. Het is geen bagger, maar ook geen Festool of Mafell ;-)
Goed om te weten. Geen wereldschokkend ding dan.

Ik zou iets in de prijs kwaliteit makita/bosch willen hebben. Mafell is natuurlijk absoluut top spul , en festool ook mooi spul , maar iets minder mag best.
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Goed om te weten. Geen wereldschokkend ding dan.

Ik zou iets in de prijs kwaliteit makita/bosch willen hebben. Mafell is natuurlijk absoluut top spul , en festool ook mooi spul , maar iets minder mag best.
Ik heb destijds de ddf40 gekocht met name omdat het een leer geen festool was. Qua ontwerp en uitvoering zit het supergoed in elkaar.

Datgezegd is voor sommige toepassingen een domino wel praktischer dan 2 deuvels maar de ddf40 wel iets veelzijdiger. (En deuvels kosten geen kip). Nadeel is wel dat je steeds 2 boortjes moet kopen ;).

Als je nu overweegt een soortgelijk ding te kopen, spaar dan liever wat langer en koop lelker een domino of ddf40.
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

zeno

Actieve deelnemer
Ik heb destijds de ddf40 gekocht met name omdat het een leer geen festool was. Qua ontwerp en uitvoering zit het supergoed in elkaar.

Datgezegd is voor sommige toepassingen een domino wel praktischer dan 2 deuvels maar de ddf40 wel iets veelzijdiger. (En deuvels kosten geen kip). Nadeel is wel dat je steeds 2 boortjes moet kopen ;).

Als je nu overweegt een soortgelijk ding te kopen, spaar dan liever wat langer en koop lelker een domino of ddf40.
Ik doe nu zowel deuvels als domino's met een zelfgemaakte set jigs en een bovenfrees. Werkt prima accuraat, maar begint wat bewerkelijk te worden met steeds verplaatsen jig, vast klimmen, frees erop, met de hand heen en weer frezen (in geval van zwevende pennen/ dominos) en dat paar keer per zijde.

Om die reden zo'n soort apparaat wel interessant inderdaad. Maar voor hobbymatig gebruik twijfel ik er aan. Mijn invalzaag is wel een festool absoluut geen spijt van, das mijn tafelzaag eigenlijk geworden.

Lamello (zeta) vind ik dan ook nog wel interessant. Maar toch.. als er een redelijk alternatief is voor net wat minder geld. Gelukkig vervalt het patent van festool ergens in 2024 :)
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Waar zit dat hem in eigenlijk ?
In mijn ogen omdat je er makkelijk gatenrijen mee kan maken maar dat kan denk ik met de domino ook (kun je het pendelen uitzetten?)

Nadeel is dat je bij smallere werkstukken (<50mm) 2x moet boren waar je de domino gewoon un het midden zet.

Helemaal goud aan de domino is de mogelijkheid om de breedte van de gaten losser of strakker te zetten. Dat is super
 

zeno

Actieve deelnemer
In mijn ogen omdat je er makkelijk gatenrijen mee kan maken maar dat kan denk ik met de domino ook (kun je het pendelen uitzetten?)

Nadeel is dat je bij smallere werkstukken (<50mm) 2x moet boren waar je de domino gewoon un het midden zet.

Helemaal goud aan de domino is de mogelijkheid om de breedte van de gaten losser of strakker te zetten. Dat is super
Ah voor planken gaten ?

Volgens mij kan het pendelen niet uit bij de domino

Nadeel denk ook wel is dat je precieser moet werken dan bij de domino. Omdat deuvels geen links rechts slack hebben
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Altijd interessant om te lezen wat mensen gebruiken. Deuvels, Domino's, lamello's
Geloof niet dat er 1 tool voor alles is. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: zeno

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.