Goeiemorgen allen,
Na een lange zoektocht ga ik hier toch even m'n vraag stellen.
Ik ben op zoek naar een manier om multiplex kastdeuren te maken zonder zichtbare handgrepen. "Greeploze" kastdeuren in de volksmond.
De randen werk ik af met kantenband en de volledige deur wordt geolied maar hoe krijg ik die gefreesde greeprand mooi zonder de zichtbare multiplexlijntjes?
Idealiter bekom ik zoiets:

Enkele opties die ik overweeg maar niet helemaal zoals ik wil:
- Latje op de rand lijmen en dat latje frezen met een "vingergreepfrees".
Het nadeel hier is dat je de overgang tussen het latje en de multiplex aan de voorzijde zal zien.

- Een andere optie zou zijn om de greepzijde onder 45° in te korten, kantenband plakken op de 45° zijde en de achterzijde overlangs een stukje infrezen om een reepje achteraan te kleven. Een beetje zoals dit maar dan een dun triplex reepje ipv zwart.

Of bestaat er iets als plooibare kantenband? Dat zou het meest eenvoudige zijn en dien ik slechts de rand te frezen en de kantenband te kleven.
Ik wens wel te werken met houtfineer en geen ABS of ander plastic kantenband.
Zoals te lezen weet ik even niet hoe dit aan te pakken. Alle tips zijn welkom.
Na een lange zoektocht ga ik hier toch even m'n vraag stellen.
Ik ben op zoek naar een manier om multiplex kastdeuren te maken zonder zichtbare handgrepen. "Greeploze" kastdeuren in de volksmond.
De randen werk ik af met kantenband en de volledige deur wordt geolied maar hoe krijg ik die gefreesde greeprand mooi zonder de zichtbare multiplexlijntjes?
Idealiter bekom ik zoiets:

Enkele opties die ik overweeg maar niet helemaal zoals ik wil:
- Latje op de rand lijmen en dat latje frezen met een "vingergreepfrees".
Het nadeel hier is dat je de overgang tussen het latje en de multiplex aan de voorzijde zal zien.

- Een andere optie zou zijn om de greepzijde onder 45° in te korten, kantenband plakken op de 45° zijde en de achterzijde overlangs een stukje infrezen om een reepje achteraan te kleven. Een beetje zoals dit maar dan een dun triplex reepje ipv zwart.

Of bestaat er iets als plooibare kantenband? Dat zou het meest eenvoudige zijn en dien ik slechts de rand te frezen en de kantenband te kleven.
Ik wens wel te werken met houtfineer en geen ABS of ander plastic kantenband.
Zoals te lezen weet ik even niet hoe dit aan te pakken. Alle tips zijn welkom.