Gratis: stuk appel stam met bult

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
55
25
Zuid Holland
Ik heb een kleine appelboom weggehaald met een opmerkelijke vergroeiing onderaan de stam. Wellicht kan iemand hier wat moois uithalen? Zo niet dan gaat ie in de kachel.

Voor de liefhebber gratis op te halen in Hellevoetsluis.
 

Bijlagen

  • IMG_4358.jpeg
    IMG_4358.jpeg
    356,8 KB · Weergaven: 89
  • IMG_4357.jpeg
    IMG_4357.jpeg
    224,9 KB · Weergaven: 90
  • IMG_4356.jpeg
    IMG_4356.jpeg
    247,6 KB · Weergaven: 87
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Vast en ongetwijfeld. Nu hopen dat er een beetje mooi hout onder de vergroeiing zit. Mooie schaal draaien over een paar jaar als hij droog is
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
93
40
Schouwen-Duiveland
Euhhhhhh,

Geen idee. Ik ben nog nieuw in het ambacht van hout draaien en daar zullen ongetwijfeld andere mensen een goed antwoord op weten.

Maar mijn vermoeden is dat men het voordraaien doet en dan de kopse kanten insmeerd met een goedje(grainsealer of bv. kaarsvet) om het uitdrogen via de kopse kanten af te remmen en zo het scheuren te verminderen. En ten tweede om het droogproces te versnellen. droofgtijd van een complete knoest cq. stam is 2-3 jaar in buitenl;ucht onder een afdak. Met voorgedraaide stukken en behandeld 6-9 maanden is mij verteld door youtube filmpjes en meer ervaren draaiers.

Maar correct me if iam wrong mensen. Ik ben lerende.................
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.