Gratis borenslijper hbm

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ooit gekocht, maar ik kan er niks mee worden. Ik krijg de boren er niet mee scherp.

Een borenslijper van hbm. Kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Ik heb het geheel 1 keer uit de doos gehaald, 1 boor geprobeerd ermee te slijpen, boekje gelezen, of het ècht zo werkte als dat ik het deed, machine en boekje weer terug in de doos gestopt en nooit meer naar gekeken en aan gedacht.

Voor wie dat ook eens wil proberen, voordat hij in een grijs iets op wielen beland, grijp je kans!

Gratis af te halen in het mooie Noord oost Friesland, of eventueel op te sturen tegen verzendkosten.

20230918_212100.jpg20230918_212046.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Inmiddels is de borenslijper opgehaald en "getest" door @Hed .

Ik zal zijn reactie via pb ook even hier plaatsen voor mensen die ook zo'n slijper overwegen.

Ik ben een paar dagen met dat ding bezig geweest en wat huiswerk gedaan.
Wist je dat er 12 verschillende merken en kleuren zijn voor het exact hetzelfde apparaat?
De meest de reviews waren zoals bekend negatief.
Het mes slijpen lukt wel, maar je hebt enorme bramen erop zitten na afloop.
Ik zou mijn dure messen er niet mee verknoeien.
De schaarslijper kun je beter ook niet gebruiken, ook omdat je niet dicht bij het scharnier kunt komen en ook weer te grof.
Ten slot het boren slijpen, het lukt wel maar het oppervlakte is zeer ruw en dus niet vlak.
De juiste hoek vinden is even een aandacht punt maar is wel te doen, maar toch klopt er iets niet.
Het boort voor geen meter en er komen alleen maar korte splinters af, dus geen 2 mooie lange spanen.
Dan de steen nog, het is geen steen maar gewoon een ring met een rand waar wat diamant stof of fijn grind op zit geplakt.
Het enige voordeel is dat je de boor om kunt draaien op de andere kant te slijpen, maar dan moet je hem wel goed opspannen.
Maar al met al toch een mooie ontdekkingsreis waar ik weer wat van geleerd heb.
Ik ga mijn oude borenslijper beter waarderen en ga daar mee verder.
Bedankt voor deze ervaring wat op deze manier gratis en leerzaam was.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.