Graag jouw mening. Wat is een mooie omlijsting voor de saxofoon?

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.218
995
Nootdorp
De houten saxofoon zal eind dit jaar klaar zijn. Ondertussen ben ik begonnen met een achtergrond te maken. Ik heb nu twee planken van padoek. Ik wil graag een mooie houten afwerking maken van de planken maken. Maar wat is mooi?
De houten planken frezen?
Witte omlijstingsranden maken van blank hout? Strak design of juist afgewerkt met de frees?
Wellicht zijn er andere opties die ik volledig over het hoofd zie. Mag ik jouw mening lezen?

IMG_7723.jpg

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.218
995
Nootdorp
hmmm, jullie liggen behoorlijk op een lijn met de antwoorden. Zo had ik het nog niet bekeken. Dan schuur ik het een keer op. En dan houd ik het daarbij. Zodra het gaat regenen, dan ga ik weer het priegelwerk van de sax binnenshuis.

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
73
60
Oosterbeek
Normaal ligt een saxofoon van messing in een kast van hout met bekleding.
Je maakt nu een saxofoon van hout , is het dan niet een vorm om de omlijsting met iets van messing te doen?
Nee niet flauw en dus messing schroeven, maar serieus iets met messing.....
Het riet van het blaasstuk bijvoorbeeld en verder als gezegd laat de saxofoon spreken en niet de omlijsting, dus hou het simpel.
Prachtig gemaakt weer!

• Leuk
Waarderingen: Henk H

John1969

Post veel
10 jul 2023
806
445
‘s-Hertogenbosch
Ik zou bijna proberen om met een brander de padoek te koolen en te borstelen zodat de nerf erop komt te liggen en het felrode van de Padoek te laten spreken 🤔.
Ik weet niet of dat zo werkt en zou het ook uit moeten proberen, maar het robuuste wordt versterkt maar blijft wel op de achtergrond van je pronkstuk.
Geschuurd Padoek wordt “te mooi “
Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.