Graag advies hoe dit stoeltje te behandelen, het komt in een natte ruimte komt staan?

P

Pel

Guest
Vraag hoe dit Romeins stoeltje te behandelen? in eerste instantie dacht ik zelf Danish olie, maar dan moet je het m.i. regelmatig in de olie blijven zetten, en dat wordt dan weer vergeten of niet gedaan. Met als gevolg dat er na verloop van tijd water spatten opkomen, tot het er niet meer uitziet en dan is meestal de rommelmarkt aan de beurt. Even voor de goede orde, ik heb het stoeltje niet zelf gemaakt, het is van een goede kennis van mij.

Stoeltje Leon.jpg

Stoeltje Leon 2.jpg

Alvast bedankt.

Groet Pel.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Helaas kan ik je geen advies geven maar deze stoel spreekt me aan. Als je kennis deze gemaakt heeft dan een dikke pluim. Heb het model opgeslagen en ga t.z.t een poging wagen.
 

DaandeW

Actieve deelnemer
22 jun 2015
61
2
Doorwerth
Ik ben wel gecharmeerd van matte (niet ultra mat) watergedragen polyerethaan lak. 'Waterdicht', en het valt nauwelijks op.
 
P

Pel

Guest
Die mat vernis van frencken misschien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Helaas kan ik je geen advies geven maar deze stoel spreekt me aan. Als je kennis deze gemaakt heeft dan een dikke pluim. Heb het model opgeslagen en ga t.z.t een poging wagen.

Zal de maten doorgeven als ik het stoeltje hier heb, ik meen dat hij uit Portugal komt.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Ik weet niet welk hout het is, moet het stoeltje nog binnen krijgen, en inderdaad beuken en water geeft doffe vlekken? Het stoeltje komt op de badkamer te staan, volgens de eigenaresse van het stoeltje is het er niet vochtig, maar als iemand met natte handen het vast pakt dan is het m.i. al te laat als je het niet behandeld.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.