Goudenregen hout geschikt voor meer assig draaiwerk?

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
541
Steenbergen, Noord Brabant
Ik heb kort gelden een paar flessenstoppen gedraaid uit goudenregen op een soort van wobble- chuck (ja, bedenk daar nu maar eens een goed nederlands woord voor:unsure:). In ieder geval off-center, dat ging best goed. Maar dat is ook allemaal vrij compact en klein. Maar ik mag ook graag groter spul off-center draaien, dan heb ik flink slingerend hout op de bank ( kandelaar, honkbalknuppel à la Mark Sfirri). Zou ik dat ook met goudenregen kunnen doen? In de lectuur en op internet is geen info beschikbaar over sterkte eigenschappen van dit hout, want: wordt eigenlijk alleen maar voor kleine onderdelen gebruikt:rolleyes:. Ja, het is een harde en compacte houtsoort, maar hoe taai is het? Eens horen of hier ervaring mee is, voordat ik het proefondervindelijk ga vaststellen:giggle:…..
 
  • Leuk
Waarderingen: wijk0983

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.625
Als het dat stuk is dat je laatst hebt opgehaald, dan zou ik de bank maar aan de vloer vast schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.