Google en privé leven

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Niet mee eens, zoiets heeft niet met windows te maken maar alles met de gebruiker die het ding volplemt met rotzooi en alles tegelijk laat opstarten.
Hoef je et niet mee eens te zijn, maar het is een feit dat windows langzaam volloopt met allerlei onzin. En waarom mag je niet alles tegelijk laten opstarten? Daar hen je toch een pc voor? Zodat je programma's die je nodig hebt kunt gebruiken?



Resetter;120729Wederom ook onzin zei:
Je mag het met me oneens zijn, dat vind ik prima, maar om het als onzin te betitelen gaat wel wat ver.
mallware komt met 'mee' met iets en daar heb je niet altijd grip op. 't kan in vanalles verstopt zijn en virusscanners lopen altijd achter de feiten aan.
Als de site van festtools gehacked wordt en er wordt rommel ingepompt haal je die binnen als je een site bezoekt die je absoluut niet kan betitelen als een goor steegje. Ergo dit forum kan vervuild raken en voor dat ontdekt is zijn diverse -windows gebruikende- bezoekers besmet. Althans hun pc.
Nogmaals: met linux KAN het niet






Een goede virus scanner (F-secure) en een goede webbrowser (Firefox met Adblock addon (GRATIS) en je komt een heel eind.
Het is gewoon het surfgedrag aan passen en niet klakkeloos overal op klikken, zo snap ik ook niet dat mensen in die bank mailtjes trappen..... ze zijn over het algemeen tenenkrommend slecht en de websites zijn een of ander vaag adres, dus dan let je ook niet op (of mensen gebruiken hun gezonde verstand niet)
Zoals eerder gezegd, ook zonder klakkeloos klikken kan je het haasje zijn. Microsoft zit nogal vol met gaten die steeds gepatched moeten worden.

Ja je kan een windows machine dichttimmeren, maar dan moet je nogal veel verstand van computers hebben en ben je dagelijks bezig de gaten te dichten.

Waar je wel een punt hebt dat is de programma's met een crack. Hoe kan je iemand vertrouwen die illegale software verspreid?
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Hoef je et niet mee eens te zijn, maar het is een feit dat windows langzaam volloopt met allerlei onzin. En waarom mag je niet alles tegelijk laten opstarten? Daar hen je toch een pc voor? Zodat je programma's die je nodig hebt kunt gebruiken?

Omdat je 60% niet nodig hebt.... en alleen maar in de achtergrond draaid en het geen toegevoegde waarde heeft. En langzaam vollopen is dus een verkeerde gedachte,

Over mallware kan ik makkelijk zijn, gratis programmas niet domweg doorklikken op "ok" om iets te installeren want daar staat vaak genoeg een vinkje voor een toolbar oid. (dat valt dan onder hun verdien stelsel) Dus mallware heb je wel degelijk grip op.
En ook voor linux (en apple os) zijn er virusen het feit is nog steeds dat de aller grootste markt MS gebruikt en daar valt dus ook het meeste te halen, en komt automatisch het snelste in het nieuws.
http://www.tecmint.com/linux-operating-system-is-virus-free/

En kan je iemand vertrouwen die illegale software verspreid.... nee maar dat doe je ook niet met die turk die je op het strand echte nep rolexen wil sleiten voor een 10tje ;) (mbt downloaden goed kijken naar comments;))


En daarnaast lopen de meeste programma's op windows..... Unix ja leuk Unbutu voor de laptop van mn pa, want daar kan die niets aan verkloten ;)

En over de gaten kaas die windows heet (volgens jou) meld ze dan aan MS krijg je er ook nog geld voor......... Ik ben nog nooit "het haasje" geweest door lekken namelijk (wederom updates draaien goede antivir goed inet gedrag)

Hmmm goede oude tijd van pingpong virus op diskettes....... aaaaaaa oude MS-DOS mooie tijd ;)
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
't heeft denkelijk weinig zin een ja/nee srijd te voeren over Linux of Windows. Je leest in ieder geval slecht. Zoals eerder gezegd, als een betrouwbare site gehacked is kan je zonder het te merken mallware binnen halen op een windows machine. Heeft NIKS met surfgedrag of onoplettendheod te maken.
Je haalt sowieso Unix en Ubuntu door elkaar. Niet echt een bewijs dat je weet waar je het over hebt.

Dan, als nu ineens de turken de schuld krijgen van een zaak waar ze niets, maar dan ook niets mee te maken hebben dwalen we erg ver af van het onderwerp.

TS, heeft problemen met zijn PC, vermoedelijk mallware, mijn vraag was of ie werkelijk windows nodig heeft, met het advies Linux te overwegen.
Voorlopig surft TS al met Firefox, en dat draait bijvoorbeeld perfect op een Linux.

Jouw vader heeft Ubuntu op zijn laptop. Die heeft dus blijkbaar geen windows nodig, en zo zijn er miljoenen mensen die niks van windows nodig hebben.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Unix is naar mijn weten nog steeds de grondlegger er in, en Linux is dus Unix based.


  • Strictly speaking, Linux is an operating system kernel that is designed like Unix's kernel.
  • Linux is most commonly used as a name of Unix-like operating systems that use Linux as their kernel. As many of the tools outside the kernel are part of the GNU project, such systems are often known as GNU/Linux. All major Linux distributions consist of GNU/Linux and other software.
  • There are Linux-based Unix-like systems that don't use many GNU tools, especially in the embedded world, but I don't think any of them does away with GNU development tools, in particular GCC.
  • There are operating systems that have Linux as their kernel but are not Unix-like. The most well-known is Android, which doesn't have a Unix-like user experience (though you can install a Unix-like command line) or administrator experience or (mostly) programmer experience (“native” Android programs use an API that is completely different from Unix).


    Meer info http://holowczak.com/introduction-linux/


    What is Linux?
  • A freely available version of the UNIX operating system



Maar goed ik ga er ook niet verder op in, mijn kennis van Linux/Unix is te weinig om er wat mee te kunnen zolang er maar een GUI om heen zit geloof ik het wel.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ja, Linux is Unix gebaseerd, maar jij gebruikte Unix en UBUNTU in een adem.
Vergelijk het met een auto: alle auto's rollen op wielen. Maar om dan een fiat en een volkswagen gelijk te stellen klopt niet.
Dat merk met die afgekloven appel is ook een unix gebaseerd product. ( maar dan duur betaald)

Hoe dan ook, is de TS niet geholpen met het zand strooien over unix, Gui en andere termen.
De gebruiker heeft te maken met een compleet pakket, bijvoorbeeld Ubuntu, en heeft verder weinig te maken met de onderliggende structuren. Dat heb je met windows ook niet.
Grote verschil tussen die structuren, voor de gebruiker, is dat er onder windows van alles ongemerkt kan ( en zal) installeren, en dat kan bij Linux NIET.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.