Goedkope spaanplaatschroeven

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.970
3.800
Gaanderen
Lidl heeft spaanplaatschroeven met een prima kwaliteit/prijsverhouding. 4 x40 mm 5 euro voor 400 stuks. Heb er met de verbouwing al een 2000 weggeschroefd en vind de kwaliteit prima. Ja, spax is iets beter maar voor uitrachelwerk is dit een prima alternatief.
Nadelen zeer beperkt assortiment en lang niet altijd op voorraad.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.594
3.892
Geen idee. Gewoon D nagels op strip. 34 graden hoek, 1,8mm. Gaat gewoon sneller en je hebt een hand vrij om je hout op zijn plek te houden. Ik knal er op elke balk een stuk of wat in. Vroeger zaten die latten ook met een of 2 draadnagels vast. En met gipsen heb je geen last dat je met schroeven op de kop van een schroef uit komt. Dat verkort de levensduur van de lange bits in mijn snelschroefmachine.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.108
670
‘s-Hertogenbosch
Om uit te stroken gebruik ik het liefst de 3,5x50 van dynaplus lekker dun met iets meer lengte. Kleine kop zodat het risico op splijten verkleind… vaak zijn de stroken te droog..

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
491
106
Oss
Lidl heeft spaanplaatschroeven met een prima kwaliteit/prijsverhouding. 4 x40 mm 5 euro voor 400 stuks. Heb er met de verbouwing al een 2000 weggeschroefd en vind de kwaliteit prima. Ja, spax is iets beter maar voor uitrachelwerk is dit een prima alternatief.
Nadelen zeer beperkt assortiment en lang niet altijd op voorraad.

Is volgens mij niet echt koopje. Is gewoon redelijk normale prijs volgens mij.
Spax is volgens mij ook merk waar je voor betaald

1,8 mm dnagels zijn overigens 15 gauge.

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
458
354
Schouwen-Duiveland
Ik neem meestal een paar dozen mee van AC Tion. Die hebben torx 4x40 van Fischer voor €2,99 per doosje.
Ze hebben zo vaak wel of anders hebben ze de kruiskop variant. Maar die neem ik nooit mee. Heb liever de torx.
Of het de goedkoopste zijn op de markt geen idee. Maar makkelijk mee tenemen als ik daar ben en de kwalitiet vindt ik er goed van.
Heb er al duizende weg geschroefd en nog nooit een gebroken kop of dolgedraaide torx. Moet wel zeggen dat ik goede kwaliteits bitjes gebruik T20 en die regelmatig vervang, om de 1000 schroeven ongeveer.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.970
3.800
Gaanderen
Ik neem meestal een paar dozen mee van AC Tion. Die hebben torx 4x40 van Fischer voor €2,99 per doosje.
Ze hebben zo vaak wel of anders hebben ze de kruiskop variant. Maar die neem ik nooit mee. Heb liever de torx.
Of het de goedkoopste zijn op de markt geen idee. Maar makkelijk mee tenemen als ik daar ben en de kwalitiet vindt ik er goed van.
Heb er al duizende weg geschroefd en nog nooit een gebroken kop of dolgedraaide torx. Moet wel zeggen dat ik goede kwaliteits bitjes gebruik T20 en die regelmatig vervang, om de 1000 schroeven ongeveer.
Welke fischer er zijn er namelijk 2. A.S.F. fischer en die van de pluggen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.594
3.892
72 euro voor 5000 stuks. Prijzen zijn goed. Hoe is de kwaliteit? Ik heb wel vaker goedkope schroeven gehad. Die braken steeds bij aandraaien.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.225
1.100
72 euro voor 5000 stuks. Prijzen zijn goed. Hoe is de kwaliteit? Ik heb wel vaker goedkope schroeven gehad. Die braken steeds bij aandraaien.
Ik heb bijna geen afgebroken schroeven, maar ik vermoed dat ik wat voorzichtiger ben dan jij. Ik schroef ze bijna altijd met mijn accuschroefmachine en dat is een Milwaukee M12 met 47 NM. Meestal gebruik ik de duurdere zelfborende schroeven.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.