Goedkoop online hout bestellen?

johanmichel

Nieuw lid
30 mrt 2011
5
0
Heb inmiddels al een paar dagen wat rondgeneust op internet zoekende naar websites waar je online hout kan bestellen, maar tot nu toe nog niet echt iets goeds gevonden. Ik heb vooral een site nodig die hout bezorgen omdat ik het zo'n gedoe vindt om hout te vervoeren (ben beetje lui moet ik zeggen :) ).

Momenteel ben ik zoekende naar hout om een boekenkast te maken (eerste projectje). Wat voor hout kan ik daarvoor gebruiken? Vuren? En ik zie niet echt grote panelen staan voor de achterkant..

Zou iemand mij een klein beetje op weg kunnen helpen?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hallo,

Ik stuur met enige regelmaat pakketten hout het hele land door. Er zijn vast wel professionele bedrijven die dit ook doen. Gamma en formido bezorgen vuren gewoon aan huis bv. Jongeneel heeft ook een bezorgservice. Kom je er niet uit stuur dan maar een berichtje maar ik zou eerst de reguliere houthandelaren eens proberen. Dat gaat vast lukken!! :D
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Het is voor mij ook geen probleem om hout thuisbezorgd te krijgen, in mijn woonplaats zit een bouwwinkel, die erg graag hout bij mij thuis bezorgen. Ik hoef er zelfs niet voor naar toe, even een e-mail met daarin het gewenste hout, en klaar is Kees.
Heb er onlangs nog hout voor een trap besteld, en hij is nog goedkoop ook.
Ook ga ik er wel eens langs om restanten van hout op te halen, die je gratis mee mag nemen.
Ik denk dat er bij jou in de buurt ook wel zo een zaak zit, die hout levert aan huis.
Bij mij in de stad zitten er wel drie zulke zaken.
Kijk maar eens op internet.
Groetjes, Ad
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
De meeste houthandelaars transporteren "kosteloos" vanaf 500 euro of zo, indien je in een redelijke straal woont.
 

tuoh

Oud hout
Eén opmerking hier, hout is geen pakje boter. Ik koop of bestel geen hout dat ik niet in handen heb gehad.
Hout is nu éénmaal geen homogeen materiaal, en de ene plank is de andere niet, ga je ongezien hout bestellen dan weet je nooit wat je thuis gaat geleverd krijgen. Het zal wel de juiste houtsoort zijn, maar naar uitzicht en structuur daar heb je het raden naar, dat kan dus meevallen, maar meestal valt het tegen.

Bij plaatmateriaal ligt dit totaal anders, dit materiaal is wel redelijk homogeen, hier is ongezien bestellen wel mogelijk zonder ontgoocheld te worden bij levering.
Het kiezen en keuren van hout hoort onverbrekelijk samen met het werken met hout. Het is bij de houthandelaar op het erf dat je zaken kan en moet doen, hout keuren, wikken en wegen, discussiëren over de kwaliteit en de uiteindelijke prijs die je betaald.

Er is geen enkel meubel- of timmerbedrijf dat ongezien een partij hout aankoopt, integendeel zelfs, de meeste grotere bedrijven hebben hier speciaal iemand voor in dienst. Gewoon omdat je hout MOET zien alvorens te kopen.

Koop gereedschap, CD's, onderbroeken, etc. online, maar toch geen hout hé.

Mvg,

André
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Lang de lokale bouwmaterialen zaak langs gaan (En nee niet als gamme/praxis enz)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Johan

Ik zag dat je nieuw bent op het forum ;) welkom. In de houtwereld is het heel normaal om alles eerst in de hand te hebben/ nemen/voelen/ruiken. Ik jouw wereld (ict) is eigenlijk alles wel een beetje gestandaardiseerd. In het hout is dat heel anders. De ene boom is de andere niet :lol: Hout is ook nog een een levend product. ik kreeg laatst een plank, 4 cm dik soort boomschors. na een paar dagen in huis werd het een soort golfplaat. mijn fout, geen ervaring met vers hout. :roll: Een tip van mij. begin met iets kleins ga naar de betere houthandel en laat je daar voorlichten. Als je op een doordeweekse dag gaat dan is er vast wel tijd voor een goed gesprek/advies. ;) Kijk ook eens wie er bij jouw in de buurt woont, vraag of je eens langs mag komen. Er zijn er vast wel die je op visite willen hebben.

Hartelijke groet Hugo
 

johanmichel

Nieuw lid
30 mrt 2011
5
0
haha bedankt allemaal :) na jullie wijze advies ga ik toch maar even bij Ebay kijken of ik niet een paar bomen uit China kan bestellen :p

nee, beter lijkt mij als ik (zoals iemand anders op dit forum doet) naar een lokale houthandel ga en daarmee afspreek dat zij het bezorgen (na het gezien te hebben). Ik denk als ik zeg dat ik het als hobby doe en het dus op vaste basis nodig heb ze het misschien wel doen tegen niet al te hoge bezorgkosten. Ik ga het iig proberen, dank voor alle advies lieve mensen!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Pjotr,

Dat ben ik niet met je eens. Tijdens onze verbouwing zijn ze met grote regelmaat komen bezorgen. Underlayment, vuren balken enz enz

Misschien verschilt dat per vestiging of zijn de regels binnen het bedrijf aangepast dit jaar.
 

Pjotr8

Actieve deelnemer
20 apr 2008
34
0
@Rick

Via hun site kun je niet als particulier inloggen:

Aanvraag inlogcode mijnjongeneel.nl
(Niet voor particulieren)

Maar misschien kun je wel gewoon bij het bedrijf zelf bestellen?

Gr. Pjotr
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik zou gewoon even aan de balie langs gaan om eaa te overleggen maar er zijn genoeg andere bedrijven die dit ook doen hoor.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Zaken als Raab-Kärcher, Jongeneel en Bouwmaat zijn niet erg happig op particulieren die er voor informatie komen en vervolgens drie plaatjes stuukboard meenemen. Als je daarentegen weet wat je wilt en vervolgens wat grotere hoeveelheden meeneemt kan het heel goed zijn dat ze best een contante verkoop aan een particulier willen doen. Ga naar ze toe en overleg het even. Dat werkt meestal beter dan achter iemand met een pasje aan de winkel inlopen en de discussie pas bij de kassa aangaan;-)

Ik heb veel goede ervaring met de BM in oa Nieuwegein, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Hilversum en weet dat particulieren daar soms ook gewoon terecht kunnen.

@lex
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.