Glansverschil na spuiten vernis

hugo34

Nieuw lid
22 feb 2016
17
0
Hallo,
Ik heb eens een vraagje betreffende het glansverschil op mijn kastje.
Onlangs een kastje in vurehout in elkaar gestoken en geschuurd met korrel 400 ontvet en dan vernis gespoten op sommige plaatsen glans en op andere stukken op het bovenblad doffe kleur (transparante vernis).
 

Bijlagen

  • IMG_20191107_094355.jpg
    IMG_20191107_094355.jpg
    56,3 KB · Weergaven: 207

A.N

Actieve deelnemer
Op sommige plaatsen neemt het vurenhout meer vernis op en daardoor ontstaan doffe plekken, dat zie je trouwens pas na droging.

De eerste keer kruislings spuiten, dan schuren en vervolgens nog 1 of 2x aflakken bij dergelijke grotere vlakken.
 

hugo34

Nieuw lid
22 feb 2016
17
0
Is 5 keer gespoten met tussen schuren korrel 400 maar vlekken blijven.had gedacht de volgende kast te behandelen met transparante poriën vuller indien ik deze kan vinden en nadien in de vernis zetten
 

A.N

Actieve deelnemer
Zijn er geen andere voorstrijk middelen om doffe plekken te voorkomen?

Normaal gesproken heb je dat helemaal niet nodig bij het spuiten van vuren in de lak/vernis
Komt er wel voldoende laagdikte op het oppervlakte als je aan het spuiten bent?

Gebruik je een watergedragen product? De spuitopening moet bij verwerking van die producten minimaal tussen de 2 en 2½ zijn.
Horizontale oppervlakten bij vuren kun je in principe in 2 lagen dekkend glanzend in de lak/vernis krijgen, verticaal zijn er meestal 3 lagen nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.