GKT 55 GCE maakt geen loodrechte snedes.

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
49
7
Ik vind het een fantastische zaag, maar jammer genoeg zijn de snedes niet loodrecht. Bij het begin van de snede (dus aan de kant van de "snijder") is de snede iets te veel naar links, en aan de andere kant iets te veel naar rechts. Dus idd, halvewege is de snede wel loodrecht.

Ik gebruik de Bosch rails.

Aan wat kan dat liggen? En hoe kan ik het verhalpen? Duw ik te hard? ik heb de rail er redelijk strak in zitten om speling te vermijden.
Zijn mijn rails beschadigd? Die hebben al wat "abuse" gehad, oa door uit te lenen.

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
49
7
Inderdaad beschreven in dit topic:

Bosch Invalzaag (gkt 55) zaagt niet haaks

en als de bovenzijde van het hout scheluw is, zal de geleider vervormen en kan de snede ook niet haaks zijn. Dus dat ook uitsluiten.
Ik denk dat dit de halve reden is: dat de voorkant niet haaks zaagt. De andere reden is, denk ik, dat het schroefje aan de achterzijde niet vast genoeg zat en zo wat speling veroorzaakte. Dus als ik dan mijn arm uitstrek trek ik de zaag wat krom.

En ik had idd de search moeten gebruiken, mijn excuses forum leden!

• Leuk
Waarderingen: ope1967

Techre

Actieve deelnemer
26 nov 2020
49
7
Blijkbaar kan je de bodemplaat vrij eenvoudig krom trekken. Dit is best teleurstellend voor toch een niet zo goedkoop product. Ook de plastic "stops"op 0 graden en op 45 graden zijn teleurstellend.

Maar na wat afstelwerk, en enkele stickertjes om de "0" echt op "0" te zetten zaagt de zaag wel mooi.

Dankjewel forumleden om me op de goede weg te zetten.

• Leuk
Waarderingen: ope1967

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.