Nou Jaap, daar komt hij dan. Een kleine bijdrage van mij over de gitaarbouwersmeeting.
Ik vond het een bijzondere dag en het leek mij een bijeenkomst die elke serieuze gitaarbouwer als het maar even kan moet bezoeken. Er was heel veel te zien en veel informatie te verkrijgen. De plek was uitstekend het programma en de sfeer ook. Ik was erg onder de indruk van de producten die er te zien waren. Ja, het is dat ik al zoveel wil en net iets te weinig aanleg heb om behoorlijk gitaar te spelen maar anders....... gitaarbouwen is een bezigheid die weinig ruimte vraagt en daarmee een mooie hobby is voor mensen die niet echt aan een werkplaats willen of kunnen denken. Natuurlijk zijn er ook weer zaken die mij in het bijzonder bij blijven. Om te beginnen
het gitaarspel van Eltjo Haselhoff. Adembenemend, muziek ook om naar te kijken, wat kan Eltjo goed en mooi spelen. Dat wordt minstens 1 CD aanschaffen maar dan toch bij voorkeur een met beeld, dus DVD.
En dan de stand en de producten van onze zuiderbuur
Peter Vandael Daar spelen ze dus niet alleen mooi gitaar, daar kunnen ze ze ook bouwen. De stand van Peter sprak me geweldig aan omdat je goed kon zien met welk een technische - eigen - kennis hij bouwt. Topproducten. En als je niet weet hoe je een gitaar moet bouwen dan snap je niet hoe Peter het voor elkaar krijgt. Dus even een beetje reclame voor deze vakman uit Belgie.
En dan wat fotoos. kijken of het lukt.
Attached files