Gezocht; Vlak vandikte bank 230v met spiraal as

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Beste Leden,

Na een zoektocht hier op het forum en het wereld weide web, ben ik er al achter dat het nog niet zo makkelijk is een goede machine te vinden. Vandaar deze post.
Heeft er iemand een vlak vandikte bank te koop staan, weet dat er ergens binnenkort een op de markt komt, een aanbieding is bij showroom, of is er iemand iets tegen gekomen is die aan het volgende voldoet? Dan laat het mij maar weten!

- Geen gaar gebakje, gewone gebruikssporen is wel acceptabel
- 230v
- Spiraal as
- Liefst een Hammer, Jet, Robland
- 260mm of 310mm schaafbreedte
- Geen HBM oid
- Richtprijs tussen de 1500 en de 2500

Ik hoor graag als je wat hebt staan of ergens iets weet te staan.

Met vriendelijke groet,
Luuk
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.595
541
Steenbergen, Noord Brabant
Als ik me goed herinner hebben de Axminster Trade vlak/vandikte banken (een aantal modellen, niet allemaal) ook een spiraal mes. Even bij GereedschapPro en/of Axminster op de site kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: LvdE

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Besluit is voor de Hammer A3 31 te gaan. helaas is niets te vinden en te krijgen. bij Fleder zelf is een nieuwe Hammer A3 is niet leverbaat tot mei. Iemand een adresje die een verkoopt of wilt gaan verkopen? nieuw of 2dehands?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.067
1.697
Terkaple
www.woodworking.nl
Volgens mij is mijn Hammer A31 uit 2006 dezelfde machine als de Axminster trade die aangeboden wordt. Heb me daar een paar jaar geleden al over verbaasd toen ik deze zag. Die van mij heeft overigens geen spiraalas. Ik maak graag foto's zodat je kunt zien of er verschil in zit.

jaap
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Volgens mij is mijn Hammer A31 uit 2006 dezelfde machine als de Axminster trade die aangeboden wordt. Heb me daar een paar jaar geleden al over verbaasd toen ik deze zag. Die van mij heeft overigens geen spiraalas. Ik maak graag foto's zodat je kunt zien of er verschil in zit.

jaap
ze lijken allemaal wel op elkaar, de een nog meer in detail dan de ander. even voor mijn duidelijkheid, wil je zeggen dat je de jouwe verkoopt? of puur informatief om mij te helpen en ook/toch naar Axminster te kijken?

Hier staan er een paar,
Dank voor de link. deze had ik ook al gezien, echter helaas allemaal 380v. Dat gaat helaas niet lukken.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
Helaas heeft Miller ook de zelfde levertijd :/ Met transport kosten er bij is deze duurder dan via Felder Nederland.
iemand nog andere ideeen of opties?
 

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
294
119
Ik heb in het begin van het jaar een (behoorlijk zwaardere) machine bij Miller gekocht. Transport heb ik vanuit NL geregeld en de kosten waren net onder de € 300,00 (incl. BTW)
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
En een klein beetje off-topic......300 euro transportkosten?

Voor dat geld heb je ook een 380V aansluiting.

Gezien de moeilijke beschikbaarheid van de gewenste machine wellicht een idee om de berg naar Moses te brengen ipv andersom.
 

LvdE

Actieve deelnemer
23 sep 2020
168
143
Bunde
In het begin van het jaar een (behoorlijk zwaardere) machine bij Miller gekocht. Transport heb ik vanuit NL geregeld en de kosten waren net onder de € 300,00 (incl. BTW)
Dat is zeker nog een goed idee! dank voor het delen van je idee en ervaring. Het prijsverschil in vergelijking van NL en DE is 200,- goedkoper in Nederland dan in Duitsland. Voordeliger en dan heb ik wel de garantie via NL lopen. heb geen goed zicht op de kosten die DE rekent voor tansport, in NL is dat 90,-, daar kan ik niet zelf voor rijden.
Niet geheel wat je zoekt maar vergelijkbaar en uit voorraad een Robland
Vlakvandiktebank Robland XSD 310 - Talen machines
Dank voor het het meedenken aan alternatieven, zeker geen verkeerde machine ook!
Dit vind ik nu zo mooi aan dit forum, iedereen probeert elkaar echt goed te helpen.
dank u allen daarvoor


Gisteren nog contact gehad met Felder Nederland, wat een service geven ze daar. Daarom besloten om toch voor een Hammer A3 31 op 220v met Silent poweras te gaan. ze konden nog iets wisselen van een andere order zodat die al eind Februarie deze kant op zou kunnen komen vanuit Oostenrijk.
heel erg netjes. nu nog het pijnlijke gedeelte, betalen.

Dit topic mag dus dicht. Nogmaals iedereen bedankt voor al het meedenken en de suggesties slotje graag ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Petrolhead

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.